Nekromanti Finns det intresse för program till TI 86

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Jag har under mina 1½ lyckiga år som ägare av en TI 86 grafräknare skrivit ganska många program som är tänkta att användas då man spelar rollspel, främst då man är SL. Eftesom de är anpassade till DoD (4) så tänkte jag kolla om det finns någon annan här på forumet som skulle vara intresserad av de programmen.

De program jag har gjort är:
EP-kostnadsberäkning från ett FV till ett annat
Hur högt man kan höja då man har ett visst antal EP.
Karakträrsgenerator (Köp av både grundegenskaper och FV:n i frärdigheterna)
Sten Sax Påse, onödigt men roligt
Kopia av Snake som finns på vissa Nokia telefoner, bra att ha som tidsfördriv då man inte är med i spelet.
Automatiska träfftabeller
Alla tärningar
Möjlighet att slå kombinationer som inte finns t.ex 5T17
Ett program som håller reda på initativen.
"Massproducering" av 1T20 (upp till 56 1T20:or på en gång)
"Vapenhanterare", man skriver in skadan på vapnen. Sedan slår programmet fram skada och träffområde.

Allt "förpackat" i ett komplett menysystem


Om någon är intresserad så kan de svara på denna tråd eller skicka ett privat meddelande så fixar jag det.
Det skulle dock kännas lite onödigt att göra det "extrem" ansträngande jobbet att tanka ner alla program till datorn och zippa dem om ingen vill ha dem. Men om så endast en person skulla vara intresserad är det nog värt de 5 minuter det skulle ta.
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
Re: ???

Det är en grafräknare som sådana som t.ex. går np behöver i sina mattestudier. Det går att programmera dem! Men vi "dumma" elare behöver inte sånt tjafs =)

Antagligen måste man ha det på universitet/högskola också...
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Helt fel [OT]

"jodå visst måste vi "dumma" elare ha det med"

Det stämmer inte alls, de smarta har TI 86 medan de "dumma" har 83 eller 83+


Sitter i skolan nu och har inte tillgång till en link-kabel, man laddar upp programmen senare idag då jag kommit hem.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Tyvärr inte [OT]

Klart, om du har mycket ledig tid och behärskar assembly till 83+ så kan du konvertera det mesta, men det tar ganska så lång tid och är ganska jobbigt.

Dessutom har jag använt funktioner som inte finns i 83:ans modeller, t.ex. menysystemet.
Självklart går även det att skriva om så att det fungerar, men det är inte mitt problem...

Men jag kan rekommendera dig, och alla andra med TI:s räknare, att lära sig skriva assembly till dem, spcellt de som funderar på (eller håller på med) någon form av teknisk utblidning.
Det är (relarivt) enkelt att asm:a till TI:ornas proseccorer (Z80). Och då man kan grunderna är det inte så jobbigt att lära sig att göra samma saker till en PC (8086 kompatibla).
Och som utblidad assembly-programmerare kan man förtjäna över 100 kr/timme
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Here it comes!

Jag skrev t.om. en readme fil + att källkoden till nästan allt skrivet i assembly också kom med... (Jag vågar inte släppa källkoden till Snake eftersom det inte är färdigutvecklat ännu... Det är främst optimering av koden kvar, men alla funktioner som skall vara med finns där och jag vet inte av nåra buggar)

Hoppas det gör någon liv enklare! :)
 
Top