Nekromanti Finns det intresse för en ny bokklubb?

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Skulle kunna tänka mig att arrangera en sådan, har just köpt och fått en jävla massa böcker (sammanlagt nästan 20). Nu undrar jag om det är någon som skulle vara intresserad? utan deltagare faller hela konceptet... Om ni inte vet vad som menas med bokklubb är det ungefär som filmklubben... skickar en länk till den första bokklubben... borde ge en bra bild av vad det handlar om.

/Jonas
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Visst jag är med!! :D [NT]

bara jag slipper läsa*

<font size="1">*dåligt skämt</font size>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Såklart !!

Ja, det vore ju faktiskt ricktigt trevligt ju !!!
Säg bara till när du drar igån så.. :gremlaugh:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Absolut

Jag har själv en massa olästa böcker ifrån diverse bokreor undanstoppade. Dock rör det sig främst om olika böcker om historia så det är främst sådana som jag kommer att nominera. Har iofs fortfarande inte läst "Zen and the Art of Motorcycle Maintenance" trots att den numera står i min bokhylla. Den har blivit rekommenderad av fler än bara den galne Borlängebon så den borde jag egentligen ta och läsa.
 

Jocke_898

Veteran
Joined
10 Mar 2004
Messages
61
Location
Österbybruk
intresserad... ? ja det kan man säga.. själv så läser jag mkt fantasy men.. vad ska bokklubben ha för genre då..? allt möjligt som har med rollspel å göra eller bara nåt generellt..?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
fok får nominera vilken genre de vill. Jag tänker inte sätta någon restriktion vid fantasy/sf. Sedan få man läsa vad som nu vinner.

/Balderk
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
kan ju påpeka din "inga trilogier eller böcker som påbörjar en serie"-regel. Jag är på, förresten.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Ja

Jag är intresserad i den mån jag har tid. Problemet är ju att få tag på boken och att hinna läsa den. (Jag har dessutom en stapel med böcker som är jättehög och som måste läsas, men det är ett angenämt problem.)

/tobias
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jo, den finns ju där såklart. De får väl ingå i en serie om böckerna är väldigt fristående. Som James Ellroys LA Noir serie.

/Jonas, som nu börjar bli nöjd
 
Top