Jul? Humbug!
Äh, alla som längtar efter jul, det är väl snarast dem som borde vara på enkelbiljett till loonie-town, om du frågar mig. Jag hatar julen, och längtar då hellre till "nu blåser vi snuten 3" eller vad fan som helst, hellre än till den hemska högtiden.
Ursch!
Nå, sedan är man ju djävulskt spänd på hur filmen blir, är det bara jag som tycker det är übermäkta konstigt att det ändå är PETER JACKSON som regisserar? Jamenar; största filmen alla kategorier, och så är det dåren som gav oss "meet the feebles", "bad taste" och "braindead" som står bakom? Jag kan ju säga på en gång; att när jag såg PJ's galna scen i "bad taste" där han själv och hans polare måste dricka ur en glasskål full med rymdvarelse-spya för att de infiltrerar rymdvarelsernas bas, då trodde jag ju inte direkt att den här killen skulle få regissera den största filmproduktionen någonsin, direkt... Scenen där två rymdvarelser sitter på golvet vända mot varann med 3D-brillor och leker en klapplek (och suger helvete på det, dessutom!) i tre sekunder innan de blir skjutna av hjältarna är annars en av mina favvo-filmsekvenser...
Hoppas han låter den galna prällen från "braindead" göra en cameo i SOR och få köra lite "I kick ass for the lord" vid Helms Klyfta, eller nåt. Tygharen i "meet the feebles" som blir helt uppsvullen och blemmig av könssjukdomar och kräks ner publiken kunde väl få vara med på ett hörn också?. Bara för att reta upp alla lökiga brun-loosers i Tolkiensällskapet, om inte annat...
/Rising