Nekromanti Finns det ett intresse?

Terrasol

Veteran
Joined
31 Aug 2005
Messages
53
Dogmatävlingen har ju bytt hem... Nu har jag dock en annan fundering om det finns ett intresse.

Det handlar i detta fall också om att skapa ett rollspel. Men i ett litet större omfång (har tänkt mig någonstan mellan 10 och 15 sidor, men då skall spelet också kunna användas till olika äventyr med lite variation och även innehålla en värld att spela i).

Intresse?

// Knightlord
 

x3m

Veteran
Joined
11 Sep 2004
Messages
127
Location
Malmö
Scenariotävling

Jag gillar dogmatävlingen även om jag inte gett några bidrag själv. Jag gissar på att det inte skulle komma in så många bidrag om det krävdes 10-15 sidor. En sak som skulle intressera mig är en dogmascenariotävling, alltså en tävling för korta äventyr/scenarier. Jag skulle förmodligen inte komma med något eget bidrag här heller och om andra skulle det vet jag inte.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Re: Scenariotävling

Skitbra ide! Typ en sån som Medusa games hade till dod6. Varje äventyr var ett A4 tror jag men lite större kan man ju ha!

Vore kul och jag kanske skulle få iväg något jag med.. Men jag lovar inget :gremwink:

Hej hopp!
 

LukeFagwalker

Veteran
Joined
8 Nov 2005
Messages
175
Location
Hjärtum
Jag är på med mitt Zombierollspel.
det är åtminstånde nästan klart och att vara med i en sån tävling kan ju innebära många speltestare.
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Hell yeah!

Jag har tre, fyra idéer (mer eller mindre utvecklade) som skulle kunna bli sådana rollspel, men eftersom min attention span är lika lång som ett ny klippt grässtrå så kanske jag inte bidrar med något... Jag skulle gärna se en sån tävling i alla fall -vem skulle inte göra det?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Personligen...

Om jag kan skriva ett rollspel på femton sidor... Då går jag gärna vidare och skriver det till tjugofyra sidor, eller trettiotvå, eller femtiosex, eller hundra...

Alltså, en fördel med dogmakonceptet är att det är så oerhört begränsat. Ett bra ensidesrollspel duger inte att breddas till tolv sidor. Men ett bra tolvsidors rollspel borde gå bra att bredda till hur många sidor som helst.

Å andra sidan så snackar jag ju bevisligen skit just nu, eftersom jag själv skrivit Pookafiktum som är ett mer eller mindre renodlat 12-15-sidors rollspel (eller skulle jag ha kunnat få plats med det på ett A4?), och några av mina dogmaspel; såsom Vigilantez och DAD; skulle ju tveklöst tjäna på att få lite mer plats att leka på. 12-15 sidor skulle säkert vara alldeles lagom; eftersom jag ju också gillar en lite luftigare layout.

Så... jag vet inte var jag egentligen står... Förmodligen har du en mycket bra idé. Ja, jag tror nog det. Jag försökte iaf vara kritisk till en början.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Scenariotävling

Jag gillar dogmatävlingen även om jag inte gett några bidrag själv. Jag gissar på att det inte skulle komma in så många bidrag om det krävdes 10-15 sidor. En sak som skulle intressera mig är en dogmascenariotävling, alltså en tävling för korta äventyr/scenarier. Jag skulle förmodligen inte komma med något eget bidrag här heller och om andra skulle det vet jag inte.
Instämmer! En scenariotävling för en kväll scenraion skulle vara trevligt att se!
 
Top