Finns det ett husdjur för mig?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag går i tankar om att skaffa husdjur. Det är bara det att jag nog satt upp en omöjlig kravlista som vanligt…

- Ska vara lätt att ta hand om
- Keligt
- Inte ha päls
- Inte vara nakenkatt/-hund (räknar inte hund som lätt att ta hand om, och varken inne- eller utekatt funkar under mina förutsättningar just nu)

De efterforskningar jag gjort pekar åt att ”keligt” och ”inte ha päls” är ömsesidigt uteslutande så när som (kanske möjligen) på någon slags iguan. Det låter väl sådär lockande.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Skaffa kycklingar! Jag tror hönor är ganska mysiga om man tar hand om dem så.

Det finns små grisar också. Fast jag vet inte om de alla växer upp och blir jättestora. Grisar är jättemysiga djur, och de har knappt päls.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Hängbuksvin... men de har lite päls... och de är inte jättesmå.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Kan vi borra lite i kravet ”ingen päls”? Om det är pga allergi så finns det kattraser som har lägre tendens att framkalla reaktion hos allergiker än andra.

edit! Jag läste slarvigt, glöm det här :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Fåglar har inte päls och kan vara keliga. Oklart om de är lätta att ta hand om.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag går i tankar om att skaffa husdjur. Det är bara det att jag nog satt upp en omöjlig kravlista som vanligt…

- Ska vara lätt att ta hand om
- Keligt
- Inte ha päls
- Inte vara nakenkatt/-hund (räknar inte hund som lätt att ta hand om, och varken inne- eller utekatt funkar under mina förutsättningar just nu)

De efterforskningar jag gjort pekar åt att ”keligt” och ”inte ha päls” är ömsesidigt uteslutande så när som (kanske möjligen) på någon slags iguan. Det låter väl sådär lockande.
En del ödlesorter är väl rätt keliga? Men du var inte sugen på ödlor?
Jag har rätt dålig koll på dem men också men olika nakengnagare finns väl och de ska kunna vara keliga vad jag hört från bekanta.

Min dotter vill ha en ödla men då vi har både hund och katt är jag lite ängslig att den blir dödad :(
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Minigris eller sköldpadda.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag vet inget om fåglar som husdjur, men kakaduor är roliga som fan om man går efter YouTube!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Ormar går väl att kela med? Fåglar går att göra handtama, det är väl att kela.

(Ingen aning om hur mycket jobb det är att ta hand om dem. Jag har bara haft hund, och det är lite projekt i vardagen.)
 
Top