Nekromanti Finnes: SL, sökes: spelgrupp

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Nu måste jag bota mitt absinent besvär - jag spelar nämligen på tok för lite nu förtiden. Nå - i vart fall så har jag ambitionen att dra igång en ny spelgrupp, min nuvarande träffas allt för sällan. Dessutom så får jag aldrig vara spelledare :gremfrown:

Så - spelare sökes (i Stockholms området)!

Själv har jag spelat sedan början av 80-talet, mest RuneQuest, MegaTraveller och HarnMaster + en del Kult & CoC. Bor på Lidingö, ni vet den där ön vars förort heter Stockholm :gremlaugh:. Spel kan ske hos mig eller annorstädes.

Förslag på upplägg:<table border=1><tr><td>Spelvärld</td><td>Spelsystem</td></tr><tr><td>De Glömda Rikena</td><td>RuneQuest III (moddad)</td></tr><tr><td>De Glömda Rikena</td><td>Västmark (T10-fantasy)</td></tr><tr><td>Glorantha</td><td>RuneQuest III</td></tr><tr><td>Trudvang</td><td>RuneQuest III eller DoD 6</td></tr><tr><td>Tredje Imperiet</td><td>MegaTraveller (moddad)</td></tr></table>

För dom som inte vet så är RuneQuest anfadern till Drakar & Demoner, känner man till reglerna i det senare så kan man spela det förra.

Är öppen för andra förslag, vill dock påpeka att DnD inte tillhör mina favo system - men om jag får ändra på det lite grand... :gremsmile: och OK jag kan tänka mig att bara spela men jag är ruskigt sugen på att spelleda...
 
Top