Finnes en guide till hur man skriver PbtA rollspel?

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
För länge sedan, troligtvis till och med innan 2nd ed. av Apocalyps World kom ut, så har jag för mig att jag såg en guide för hur man skulle skriva rollspel som byggde på PbtA's regelverk.
Tyvärr, så kommer jag inte ihåg om det var en utgiven bok eller häfte, en PDF eller online .doc, eller ens om det var en blogg post eller forum inlägg. Det enda jag har är ett svagt minne att jag såg den på Drivethroughrpg. Men som sagt mitt minne är rätt så vag så jag kan blanda ihop det.

Men jag gissar att om det finns någon som känner till något liknade så är det här rätt ställe att fråga på.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
OM den finns är det uppenbarligen inte så många som använder sig av den, för folk skriver lite hur som helst. ;P
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,986
Location
Umeå
Vincent och Meg själva har väl haft en guide (om den kan kallas det) på sin hemsida hur det går till, men deras perspektiv är ju också att PbtA inte är ett regelsystem öht utan en designfilosofi. Men den serien startar på länken nedan och fortsätter i ett gäng poster som fördjupar och går stegvis vidare från del till del.

 
Last edited:

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Vincent och Meg själva har väl haft en guide (om den kan kallas det) på sin hemsida hur det går till, men deras perspektiv är ju också att PbtA inte är ett regelsystem öht utan en designfilosofi. Men den serien startar på länken nedan och fortsätter i ett gäng poster som fördjupar och går stegvis vidare från del till del.

Vet inte om det är vad jag såg men det fungerar. Tack.

Har ändå för mig det var en pdf eller nått för jag kommer ihåg att jag tänkte att det där skulle man skaffa. Sen så har jag aldrig hittat det eller något liknade.
 
Top