Nekromanti Finansiering av ny bank-tab

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag har tagit beslutet att köpa en till tab till banken. För att den skall finansieras så har jag låst de andra tabbarna till dess 2300 guld har samlats ihop.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ok, flik då. Gillesvalvet kan ju ha sex eller sju flikar. Dessa heter ju "tabs" på engelska så för att inte förvirra de som är så insatta i spelet att de bara använder de vanliga MMORPG-orden så använder jag själv de orden istället för de korrekta översättningarna... eller något i den stilen.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Ok, men tillträde till valvet går att köpas för 10g/(Withdraw/day).

Så ifall du bara slänger in 50g får du göra fem uttag i valvet per dag. För möjlighet till insättning så kan vi väl säga 500g.

Anledningen till att jag vill att övriga gillesmedlemmar skall vara med och finansiera är ju att det är ju nästan jag själv som stått för hela valvet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Seinet said:
Anledningen till att jag vill att övriga gillesmedlemmar skall vara med och finansiera är ju att det är ju nästan jag själv som stått för hela valvet.
Det är sant som du säger, och jag tycker inte att din önskan känns det minsta orimlig.

Men är det inte så att det ligger ganska mycket »skräp« i gillesvalvet? Borde man inte kunna sälja av, typ, hälften och använda de pengarna till att delfinansiera en ny flik?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jo, det är klart... men det känns ju lite fel mot de som faktiskt varit med och samlat in skräpet. Jag skall se vad som går att slänga upp på AH när jag har möjlighet. Finns väl en del epic-grejer som kan slängas upp bland annat.

Och en del pre-WotLK-saker med som känns lite överflödiga.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Äh, det mesta ligger ju ändå bara där utan att någon plockar ut det.

Sälj och stoppa in pengarna i stället.

Dels frigör du utrymme, så att ingen ny flik behövs, och dels drar du in lite stålar till gillet.

(Jag skulle göra det själv, men någon tycks ha låst gillesvalvet så jag inte kommer åt det. :gremgrin:)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Den nya fliken är ju redan köpt så pengarna bör väl då rimligtvis hamna hos den som lagt ut för den nya fliken?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Aha, du hade redan köpt en ny flik.

Jag trodde att du ville samla pengar så att du skulle kunna köpa den.

Ja, då är det klart att det är du som ska ha stålarna.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Till att börja med så plocka åt dig pengarna du kan få av det du säljer från banken eftersom du redan köpt fliken.

Men sedan så ber jag dig att inte köpa mer tabbar och dessutom kolla på hur mycket vi andra spelar.
Vi kör 1 dag i veckan och vi kör i stort bara 5-manna. Vi fick snåla och plocka och låna av varandra för att ens kunna köpa Flyg-mounten så vi kunde göra alla 5 manna instanserna och du ber oss lägga ut ca 500 guld var när vi knappt har 50. Bank tabbar har Noll prioritet. Vill du ha massa banktappar fine men lås då de nya som du villat ha. Lås inte de första som vi faktiskt var med och betalade och låt oss i alla fall ha dessa att traida saker med

Jag la in 100 guld då jag hade detta "över" men mer har jag inte och kommer inte att ha heller i den takten pengar kommer in just nu.

Som du förstår tycker jag det INTE är OK att du tar ett beslut som påverkar alla i gillet utan att fråga övriga om det. Oavsett om du numer är GM eller inte. Gillet har från början vart ett öppet och vänligt gille och detta är inte öppet och vänligt. Det hade vart bättre som Dante föreslog att frågat om det var ok att sälja av massa skit istället för att på eget bevåg köpa en ny tab och låsa alla tabbarna i någon form av utpressning för att få pengar.

Ja du har lagt mycket pengar på bank tabbarna och skall ha tack för det men det har aldrig vart ett behov mer än vad du hela tiden villat ha. Ingen av oss andra har känt ett behov men självklart eftersom de funnits har vi utnyttjat dem.
Kan ju som liknelse ge att de 2 Alliance gillerna jag vart/ är med i och raidar har 2 tabbar och de är aldrig fyllda mer än till hälften och det är fullgott.
Så varför skall DoS ha 5 med massa massa skit i?

/Nicklas
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hmm, det kanske var att ta i lite för mycket att begära 500g. Inser det såhär i efterhand, men det blir lätt att man blir pengarblind när daily quests börjar bli tillgängliga och det faktiskt är möjligt att spela ihop det på en veckas dailys.

Jag kommer öppna upp de fyra första flikarna igen för alla. Kommer det finnas dubbletter av något föremål kommer dubblett/full stack flyttas till flik 5. Craftade föremål ser jag helst att de endast görs på beställning och således inte tar upp yta i valvet.

Jag ber om ursäkt för att jag diktatoriskt tagit ett beslut att begära pengar av övriga.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Seinet said:
Jag ber om ursäkt för att jag diktatoriskt tagit ett beslut att begära pengar av övriga.
Det är lugnt för min del. Klart jag tänker bidra med pengar, men först måste jag dra ihop dessa pengar på något vis, och då jag är en högst casual spelare för tillfället (fast det verkar som om det kanske blir ändring på den saken :gremtongue: ) tar det sin lilla tid.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Seinet said:
Jag kommer öppna upp de fyra första flikarna igen för alla. Kommer det finnas dubbletter av något föremål kommer dubblett/full stack flyttas till flik 5. Craftade föremål ser jag helst att de endast görs på beställning och således inte tar upp yta i valvet.

Jag ber om ursäkt för att jag diktatoriskt tagit ett beslut att begära pengar av övriga.
Låter jätte bra med craftade och dubletter. Känns som en klart vettig idé.
Tack för att du insåg vår lite mer pengafattiga sits också :) Det blir helt klart en annan sak om/när man kan vara inne mer och dessutom köra dailies. Kommer vi dit kan vi säkert hjälpa dig med lite tillbaka betalning också.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Dock är det ju så att jag vill ha den feta mamuten för 17k guld, antar att jag är lite otålig. Pengar är ju faktiskt inte ett problem, det är inventory space som är det. :gremwink:
 
Top