Nekromanti Final Fantasy XIV A Realm Reborn

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Ja meningen med det här är då

Vilka här på forumet kommer att spela det när det släpps?? skulle vara kul och veta

Jag kommer såklart att spela annars vore det rätt meningslöst och skriva ett inlägg om det
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Jag vet inte riktigt. Jag spelade första versionen, upplevde den som att den hade en alldeles för hög inlärningskurva för min smak. Det var en himla massa underliga subsystem som inte riktigt förklarades men som man tydligen skulle hålla på med. Miltals bättre än FFXI naturligtvis; XIV hade ju åtminstone waypoints till quests och så.

Betan till XIV Reborn var nästan värre åt andra hållet. Kan vara för att jag spelade med en lite otålig kamrat som inte gillar att läsa text (och nyss blivit bortskämd med voice acting i Star Wars TOR), men jag upplevde det som att det i princip bara var att springa runt och prata med folk de första timmarna. Och återigen var det en jäkla massa platser/personer/koncept som skulle introduceras, innan man ens fått testa på att slåss.

Jag hann heller inte riktigt komma in så långt att jag såg röken av någon riktig story. Det var mest lösa guildquests av traditionell typ.

Nu spelar jag inte speciellt mycket överhuvudtaget, och det jag spelar minst är nog MMO's (för jag gillar spel man kan bli klar med; har en backlog av spel jag vill spela igenom som sträcker sig till tidigt 90-tal), men jag tror att jag nog bara kommer att spela XIV Reborn om det blir free to play.
 
Top