Chakka Khan
Veteran
Jag har för tillfället en Martaridyrkande tempelriddare som har (och håller fortfarande på) att utveckla en stridskonst, jag har tänkt att den ska handla om ett stabilt försvar och agressivt anfall, alltså pareringar och snabba anfall med uppföljning ungefär. Nu har han ganska högt färdighetsvärde, har döpt om den och ska göra den mer personling (iaf mer personlig än stridsakademiutbildning
). Jag vet vilka tekninker och sådant jag ska utveckla, men jag har inte hittat på någon filosofi bakom den! RPn är nu martarisförkämpe, har blixtrande reflexer, bär ett skarpt slagsvärd, har typ 14 i stridsvana, har 12 i vinit och 18 i rörlighet. Har tänkt mig att det ska va en stridskonst med mycket snurrande och häftiga "moves" som överaskar motståndaren.
Nu till frågan: Det är så att jag vill ha en bra filosofi till stridskonsten eftersom jag har fått djup i RPn, men tyvär har jag total inspirations torka! Allra helst vill jag ha hjälp av "limbollen", "pendragon" och "ymir" och andra tungviktare här på forumet (eftersom den helst ska va en stor text som är mycket om regler och disiplin) men all hjälp är givetvis mycket välkommen, skriv alla era tankar, det kan bara hjälpa för att få igång min egen inspiration.

Nu till frågan: Det är så att jag vill ha en bra filosofi till stridskonsten eftersom jag har fått djup i RPn, men tyvär har jag total inspirations torka! Allra helst vill jag ha hjälp av "limbollen", "pendragon" och "ymir" och andra tungviktare här på forumet (eftersom den helst ska va en stor text som är mycket om regler och disiplin) men all hjälp är givetvis mycket välkommen, skriv alla era tankar, det kan bara hjälpa för att få igång min egen inspiration.