Nekromanti Filmstjärnor i musikvideos.

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Kolla in "i'm fucking ben affleck" med Jimmy kimmel. Högre starcount i en musikvideo är nog svårt att hitta.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Jennifer Love Hewitt

Lacey Chabert

Sedan har Nicole Kidman, Milla Yovovich Jennifer Lopez och Lindsey Lohan sjungit in egna låter (och även Jennifer Love Hewitt), men det är lite fusk.

/Han som på vandrarhemmet han bodde på första två månaderna fick höra att han sjöng som Enrique Englesias
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Han said:
/Han som på vandrarhemmet han bodde på första två månaderna fick höra att han sjöng som Enrique Englesias
Jag förstår det som att det var mycke fylla på vandrarhemmet :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Paxen said:
Han said:
/Han som på vandrarhemmet han bodde på första två månaderna fick höra att han sjöng som Enrique Englesias
Jag förstår det som att det var mycke fylla på vandrarhemmet :gremsmile:
:gremwink:

/Han som för övrigt minns Leif Andrée i en musikvideo men han hittade bara efter en halvhjärtad google-sökning bandnamnen Weeping Willows och Fireside
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Alltså...allvarligt...

Andy Lau
Leon Lai
Vicki Zhao
Faye Wong
Tony Leung Chiu-Wai
Jackie Chan

Det är lättare att hitta Hongkongfilmstjärnor som inte varit med i musikvideor, eftersom hela högen verkar vara sångare vid sidan om. Faye Wong har lätt gjort mer musik än hon gjort film tex, och Leon Lai lär någon gång ha varit, vad jag förstått, den bäst säljande artisten i världen.

Mer utpräglat fastlandkinesiska skådisar verkar inte alls lika ofta ha en musikkarriär, men ni kan ge er på att de allihop sjungit på film minst en gång. As Hongkongstjärnor goes är det bara Maggie Cheung som jag kommer på som inte verkar dubbla som popstjärna (vilket kan ha att göra med att hennes sångröst är crap...).

och då har vi inte ens börjat prata om indiska filmstjärnor... jag nöjer mig med ett exempel involverande Shahrukh Khan som antagligen är den mest berömda, för liksom, antagligen har more or less alla indiska filmstjärnor någonsin varit med i musikvideos (det är väldigt ofta de inte sjunger själva dock utan "lånar" någon annans röst, i skarp kontrast till kineserna).
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Jaedong [OT]

Lee Jae Dong

Detta är väl inte ens ett gränsfall då Jaedong inte är en filmstjärna utan en progamer och detta egentligen är en reklamvideo. Fast det är fortfarande lustigt att se mannen med dödsansiktet utstyrd som han är i videon.

Jaggernaut - sjörövar tråden.
 
Top