Rickard
Urverk speldesign
Så fort någon börjar prata koreanska filmer så spetsar jag öronen. Ska jaga rätt på filmen.A Tale of Two Sisters. Utöver att vara...
Så fort någon börjar prata koreanska filmer så spetsar jag öronen. Ska jaga rätt på filmen.A Tale of Two Sisters. Utöver att vara...
"Det våras för galningarna"
Roligt, hoppas den faller dig i smaken. Även om den där skräckfyllda känslan inte riktigt infunnit sig när jag sett om filmen i hemmiljö tillhör den absolut mina favoriter från 00-talet.Så fort någon börjar prata koreanska filmer så spetsar jag öronen. Ska jaga rätt på filmen.
... Blair Witch Project. ... Som aktiv friluftsmänniska, både i scouterna och i Friluftsfrämjandet, identifierade jag mig totalt med huvudrollerna när de gick vilse i skogen och inte hittade hem.
Ja, den är det! Jaha den visades på festivalen 2015, jag minns det som mycket längre sedan.
Serbian movie
Den som kommer närmast klassisk skräckfilm är väl Blair Witch Project. Jag såg den när jag var i tidiga tonåren, ensam hemma på landet (c:a kilometern till närmsta granne), och mörkt överallt när stormen piskade äppelträdets grenar mot vägg och fönster där jag satt i TV-rummet. Precis rätt stämning. Som aktiv friluftsmänniska, både i scouterna och i Friluftsfrämjandet, identifierade jag mig totalt med huvudrollerna när de gick vilse i skogen och inte hittade hem. Häxan, mördaren, myten de försökte bygga och allt annat sket jag i. Men den ångest och utsatthet som filmen till största delen består av var rätt in i nerverna för mig. Jag kunde inte sova förrän familjen kom hem.
The descent. Klaustrofobi!
Jag har inte rekommenderat den utan bara sagt att jag blev illamående och fick en jävla obehagskänsla av den. Jag trodde syftet med tråden var att namnge filmer som vi blivit skrämda eller illa till mods av och inte att dessa filmer skulle tas som rekommendationer av övriga i tråden så därför nämnde jag filmen , om syftet vart ett annat så missförstod jag syftet med tråden .Den filmen var jag tvungen att sluta kolla på. För mycket våldtäkt av barn för min smak.
Trots att jag älskar att bli provocerade så är jag inte en person som kan titta på när man våldtar skrikande spädbarn, även om jag vet att det bara är film. Den filmen kanske inte borde bli rekommenderad på detta forum.