Nekromanti Filmer baserade på serietidningar!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Re: Herman Hedning

»Vi behöver någon som kan vara högljudd, otrevlig och läskig.«

Du har uppenbarligen aldrig hört Harrysson göra Padda från Paddeborg i Det susar i säven.

Dessutom tycker jag nog att han är både högljudd och läskig (om ej otrevlig) i Så ska det låta.
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Achilles Wiggen skulle kunna bli häftig som film, i händerna på rätt folk, och med tillräcklig budget...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Allan Kämpe

Kom ihåg att Eva är dansk!

Filmen ska såklart utspela sig under kalla kriget, så att Hjärntrustens neutrala bas på Nordpolen funkar som i serierna, och så får man ball retroteknologi. Det förtar liksom känslan om de rationella Hjärntrustarna inte har en konflikt att vara neutral i - fast man kunde ju köra på Västerlandet kontra Mellanöstern istället.

Erik, man måste hyra in utrikiska typer som spelar forskarna i Hjärntrusten, så de kan bryta på svenska korrekt.
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Re: Herman Hedning


Du har uppenbarligen aldrig hört Harrysson göra Padda från Paddeborg i Det susar i säven.

Tydligen inte. Hur låter det?


I vilket fall som helst har jag stora problem med att tänka mig Peter Harrysson som Herman. Jag tycker inte att han ser ut eller låter elak nog.

Jag har mycket lättare att tänka mig Svullo som Herman. Sätt ett sköldpaddsskal på huvudet på honom och det är klart. Att vråla, svära, vara taskig och slå på saker jobbar han ju redan med.

Titta på bilden. Ser inte det här ut som Herman?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Herman Hedning

Hehe !
Jo, jag skulle åxå vilja se Micke Dubois som Herman, som gammelman skulle jag tänka mig Krille faktsikt & som Lilleman har jag tyvärr inte kommit på ännu... :gremtongue:
 
G

Guest

Guest
Någonting ur pyton kanske, annars vet jag inte, gillar oftast inte att läsa serier.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Min lsita (OK, alla är inte svenska, men om vi nu ska vara med i den här eländans EU-grejan så borde resten av europa också räknas som svenskt, dessutom har de alla publicerats i Sverige):

Skreemer (sorgligt underskattat och bortglömt mästerverk, jag lyckades hitta den på Comics Heaven i Stockholm efter att ha letat i över tio år)
Schninkeln (gullig, men härligt cynisk fantasy)
Maus (borde vara obligatorisk läsning i skolorna)
Skreemer (den är bra nog för att göra två filmer på den)
Idyl (så underbart lågmäld, poänglös men ändå suverän humor)
Druuna (underhållande SF med sexig hjältinna)
Slaine (hade passat bra i Braveharts kölvatten)
Skreemer (what the heck, den är bra nog för att hålla för tre varianter)
Ranx Xerox (attans synd, men ändå passande, att författaren valde det gyllene skottet efter sista avsnittet)
El Borbah (hård deckare med eget stuk)
Den (like that's going to happen...)
Skreemer (håller den för tre så håller den för fyra)
Canardo (Benoit Sokal visar verkligen att djurfabler inte behöver vara löjliga. Ni som tycker Mutant är för Disney, läs Canardo!)
Gallret (tror den hette så)
Flaming Carrot (hård, rättvis, vegetabilisk)
Skreemer (OK, den kanske inte håller för fem filmer, men den förtjänar att nämnas en gång till)
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Herman Hedning !!

Mjä, jag känner på mig att huvudrollen antagligen skulle gå till Markoolio och får vi ett nytt "Midgård" i rutan.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Tjå, Den är väl ungefär den enda på den listan som har filmats (Heavy Metal, 1981). Fast hur bra det blev är väl en annan femma...
Jo, jag vet, har den filmen. Den är dock bara en kort snutt i den, knappast hela filmen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Inte då

Om Jonas Darnell fick välja mellan att ha Markoolio i huvdrollen eller att lägga ner den tecknade serien, skulle han lägga pennan på hyllan. Lita på mig!

:gremlaugh:

M.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Re: Inte då

Tror Svullo (Micke Dubois) är bättre kandidat som allas obildade och elake hedning... Å andra sidan så är väl tveksamt om han kan agera

/Ulfgeir
 
Top