Nekromanti Film [OT]

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
har någon sett crouching tiger - hidden dragon...... den är svin bra. Coola fighter och coola stridskonster..... mycket bra film
den får av mig fem €-€-€-€-€


"Nu är tiden inne"

Cozcin
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Superb film! Det bästa är att filmen gav inte bara extremt snygga slagsmål den hade även en ganska bra historia att falla tillbaka på. Underbar film. (9.5/10)

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Snarare tvärt om... en bra historia med extremt snygga fajter att falla tillbaka på. Jag anser att den hade klarat sig bra även med betydligt mindre spektakulära fajter.

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Det är ju sant..

Men jag tänkte beskriva filmen ur den synpunkten att man går dit för lite sköna slagsmål from the east. Men helt klart är det historien och omgivnigen som är filmens stora behållning.

mvh
/kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
5 €?

Okej, du tycker inte att filmen är värd mer än 45 spänn? En euro står i ungefär 9 kronor. 9 gånger 5 är lika med 45.

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
"47 miljarder flugor kan inte ha fel, skit luktar gott!"
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
En film alla borde se.

Såg den i förra veckan först, helt underbar helt klart en 11 på en skala på 1-10.

Jag uppmanar alla som inte sett Crouching tiger hidden dragon att se den.

Om inte annat så för att få inspiration till det rollspel man nu än spelar, en bra handling, bra intrig är ju så att säga systemlöst, vilket filmen är en bra inspiration till.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Konstigt... (Spoiler)

...är att många tycker sämst om striden bland bambuträden. Jag kan förstå det ur en teknisk synvinkel, men ändå... den är såpass spirituellt vacker att det är smärtsamt, IMO.

--
Björn


"Speak softly, fire accurately."
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Re: 5 €?

Okej, du tycker inte att filmen är värd mer än 45 spänn? En euro står i ungefär 9 kronor. 9 gånger 5 är lika med 45.

Jag är säker på att de som gjort filmen blir jätteglada om du skickar in 45 spänn till dem./images/icons/smile.gif Har inte sett filmen, ska kanske göra det, men jag blev lite avskräckt av deras lite väl överdrivna "jag hänger i ett 10 meter långt gummiband och flyger runt och slåss"-strider. Håller fortfarande "Tai Chi Mastery" som tuffaste Asiatiska action jag sett. Men men...


//[color:red]Feuflux
Inofficiell världsmästare på att ignorera ironí</font color=red>
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
nix jag har inte sett den än men får den i kväll så jag får väl kolla på den då. jag har också hört att den är jävligt bra. så vi få se vad den får i betyg av mig.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,908
Location
Nordnordost
Hmm, bara jag som tycker att ct/hd var en totalt värdelös film?
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Visst har man sett den underbara rullen.
Förresten finns det ett gratis rollspel vid namn Dragon fist som finns att ladda ner gratis från Wotc:s hemsida.
Vet dock inte adressen.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Ja det är verkligen en mycket bra film. Inte konstigt att den tangerade Fanny och Alexanders rekord för flest Oskars för en icke engelskspråkig film. Den här filmen har så mycket mer än bara fightscener. Det är en underhållande och vacker saga som berättas och huvudkaraktärernas öden är magnifika. CTHD petar ner Drunken Master från tronen för bästa asiatiska film.

C
 
Top