Nekromanti Figurer till SLA Industries?

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
Det stog nåt i boken om sådana, men jag har inte hittat några på nätet. Är det nån som känner till om och i så fall var sådana finns?

Jag kan lätt tänka mig att samla på mig figurer till detta fräcka spel. Visserligen går det kanske med W40k, Necromunda o.dyl. men orginalgubbar vore bättre. Är det nån som har andra förslag på lämpliga figurer?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag tror aldrig det har kommit några. det står ingenting om det på varken nightfall eller hogsheads hemsida. men kanske är på väg från WotC som tydligen är med på ett hör numera...

SLA d20? - förhoppningsvis inte...

var hittade du det förresten? vilken bok? sida?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Är det många som spelar rollspel med figurer? Jag tror nog att det skulle förstöra lite...

<hr></blockquote>



Nejdå, jag tycker att det kan funka bra.

Det man måste tänka på är att det bara rör sig om ett sätt att visualisera situationen, inte att göra figurslag av det. Detta innebär att man inte behöver/bör använda detaljerade regler för förflyttning et cetera. Lämpligtvis är det dessutom _enbart_ spelledaren som flyttar figurer.

Jag tycker att det är ett bra sätt att hålla rätt på var folk står, vem som är ivägen för vem, vem som är bakom vem, vem som står närmst monstren, vem som kommer ivägen för ett fummel eller en areaeffekt och så vidare. Spelledaren behöver inte beskriva lika mycket, vilket gör att man kan öka tempot.

Dessutom gör det faktiskt en del för känslan att se några små träd om man är i en skog. En hord av fiender blir också mer skrämmande när man ser tre små figurer som står ensamma mot 50 orcher...
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Mmm det blir faktiskt en annan sak när bara speledaren får röra de nedrans figurerna/images/icons/laugh.gif

Och det kan säkert underlätta lite att ha saker att jämnföra ytor och avstånd med. Men jag tycker forfarande att det känns lite skumt...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Men jag tycker forfarande att det känns lite skumt...

<hr></blockquote>



Jag var själv misstänksam, men det funkar. Testa någon gång.

Se det mer som ett sätt att visualisera, att komplettera och förstärka berättartekniken än en del av "spelet".

Det ger garanterat mer känsla än de hastigt nerklottrade kartorna man ritar, suddar, ritar, suddar på, alternativt flyttar tärningar, radergummin, gem, ostkrokar och annat plock på...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Figurer fungerar fantastiskt bra[NT]

För vi har provat och det underlättar VEM, VAR och HUR!
 
Top