Nekromanti Fetishister, förena er!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
  • Vi börjar med den givna: rävsvans. Varje spel med rävsvans är ett givet köp från min del. Således äger jag Albedo RPG, Usagi Yojimbo RPG och Furry Pirates.
  • Jorden. Faktum är att varje spel som öppet erkänner att deras miljö
  • Saxare. Mer såna. Över huvud taget är de nordiska/germanska kulturerna alldeles för dåligt utforskade i rollspel, möjligen med undantag av vikingar.
  • Språk. Jag gillar konstruktörer som faktiskt tar sig tid i att titta på hur språk påverkar namn och kultur. Den författare som kan förklara hur ' i K'hur ska uttalas, varför det finns där och vad det betyder är värd all kudos i mina ögon. Annars är han mest en fjant som stoppar in konstiga tecken som är till för att orden ska se konstiga ut, och väl värd epitetet "fjantasy".
  • Star Wars. Fast den fetischismen håller WotC på att bota. Samma sak med Babylon 5, fast där är det ju både WotC och Moongoose som håller på att bota mig. Men än idag gräver jag i konventslådorna efter Star Wars d6-moduler och köper dem utan någon större kvalitetskontroll. Fast jag har slutat att snegla åt SWd20-modulerna numera.
  • Manga-aktig teckningsstil. Ja, det ska ju vara bra gjort, förstås. Så GURPS Mecha misslyckades, då det mest såg ut som en mindre begåvad europés försök att härma stilen.
  • GURPS. Nästan vad som helst som det står GURPS på fångar omedelbart mitt intresse. Det är inte säkert att jag köper det, men deras världsböcker ligger ofta väldigt bra till.
  • Spel som ger sig i kast med mekanismer för andra saker än att dyrka upp dörrar och slå ihjäl gobbos. Just nu har till exempel alla former av regler för dramatiska strukturer ett stort plus.
  • Kort. Jag gillar rollspel med kort, oavsett om de är specialkort, tarotkort eller vanliga kort, och oavsett om de ersätter eller utökar tärningarna. Så länge som de vågar frångå tärningen som allenarådande slumpgenerator så är jag nöjd. Nu ska jag bara lista ut hur man gör ett rollspelssystem baserat på Spank the Monkey...
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Vad jag är svag för - en icke önskvärd lista att visa upp

* Kattmän eller muterade kattverelser ... för att dom är lurviga och har svans ... svans är coolt?
* Vrålaction, rock and roll helt enkelt ...
* Att slippa bära hjälm, det är ju bara stenhårda grabbar som inte har hjälm
* Fjantasy, ni vet alver, dvärgar, onda magiker som är onda bara för att och dessutom bor i torn.
* Katanor i synerhet, japanska vapen generellt ... för att dom är snygga?
* Onaturliga hårfärger
* Rollspelsvärldar där alla brudar är snygga och har stora tuttar, antagligen för att jag diggar snygga brudar med stora tuttar ... aj aj det där skulle jag ju inte skriva ... BLUNDA!
* Slå en skada bara för att veta exakt hur skitdöd någon RP/SLP blev ...
* T20 för att ... EDD använde T20 och jag lirade EDD mycket ...?
* Få XP för att min RP ska bli bäst
* Slippa XP för att min RP ska få vara sämst
* Slippa action för att få sitta på favorittillhållet och diskutera
* Gå längst bak i äventyrargruppen för att slippa bli köttfärs först..
* Steampunk
* Manga/anime inspirerade hemmabyggen både som fjantasy och SF ...
* Min gula T20, för att den är magisk?
* Svärd, för att det är tuffare med svärd en med andra vapen
* Kampsporter, riktiga machokillar använder inte vapen dom använder nävarna ... för att det är coolt?
* Nämde jag svans?
* Spelsystem där man kan använda alla färdigheter på ett bra/kul sätt ... i spelet. Vänta finns det ett sånt spelsystem?
* Fantasy-rollspel som inte är fjantasy-rollspel, så man slipper alver och dvärgar, och onda magiker som bor i torn.
* Luftskepp ... BLUNDA
* Fantasifulla rollspel utan för mycket realism, trovärdighet eller logik ur vår världs perspektiv...
* Muterade djur/djurfolk som är tuffa, speciellt kattvarelser med svans, tatueringar och percingar ...
* Spelvärldar som lämnar mycket kvar åt SL att trixa med ...
* Mina egna varianter på befintliga spel ... för att dom passar mig och mina spelare bättre än orginalen?
* Till sist kommer jag bara på att SVANS ÄR COOLT, och att det är TUFFT med lurviga kattvarelser ...
 

Per Ejemar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
128
Location
Eskilstuna
Re: Manga och furries-steampunk med svärd, då?

"Det låter faktiskt dödsmysigt."

Jupp kanske är det därför som jag har mitt hemmabakade Askeleya som ett av mina favoritrollspel ...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
* Elakingar som har andra motiv än att de vill måla världen svart och tvinga alla att lyssna på depprock.
* Gnomer, dvärgar och annat småfolk
* Uråldriga magiker som faktiskt kan göra någonting mer avancerat än blåsa rök på lustiga sätt.
* Underdogs och antihjältar
* Svinherdar som inte blir kungar
* Monster som är individer och inte bara vägbulor
* Storsslagna vyer och imperier på uppgång
* Smuts och elände
* Mäktiga arméer och oväntade tricks
* Galna inkvisitorer med förkärlek för glödgade järn
* Katter man kan rida på
* Städer av skrot
* Bortglömda civilisationer
* Mäktiga forntidsmaskiner som använts för okänt syfte
* Ångmaskiner och zeppelinare
* Gäss, tapirer och must
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Min lista kommer inte bli lika lång som era.

[*] Matrecept
[*] Läderkorsetter... umm...
[*] Ljusblå, tysta varelser
[*] Humor
[*] Proteser
[*] Pirater

Det var väl allt jag kunde komma på nu.
 
Top