Fetisher ?

I Werewolf the Apocalypse är min favorit fetish kallt stål och silver Jarlhammaren.

I Vampire the Masquerade är min favorit fetisch BDSM.
har också svårt att tänka på Masquerade utan att lägga in BDSM (men detaljerna är nog för en egen NSFW tråd som eventuellt strider mot frum policy, men ska vi säga nånting mellan Salo och Hellraiser?)

• Hamnstäder
• Cyberpunkslum
• Röriga strukturer som staplas på varandra (jag bejakar ofta slump i mitt skapande "oj, felstavat, men vad bra det blev!" eller "nu råkar visst kungen heta samma som staden i grannlandet. Coolt!")
• Antihjältar

Ankor :D

Mer allvarligt: fraktioner. Jag älskar att spela med olika fraktioner, med sina egna agendor och drivkrafter.

• Like
Reactions: Ram
Jag har en fetish som sällan kommer i spel, men jag älskar förhållandevis stora rörliga baser. Tåg, flygande skepp, större fordon, bepansrade mycket stora riddjur, stridsvagnar/transporter, rymdskepp/svävare etc. Något i känslan att ha en mobil bas och bilden av att man kliver på/av i rörelse får mig att rysa angenämt inombords.

Sedan älskar jag "fleets in being". Större hot som trots att de är inaktiva påverkar saker i spel, något som man behöver hålla i tanken att inte väcka björnen, att det när som helst kan komma ett stort hot/en stor förändring som man behöver ta hänsyn till och förbereda sig för.

Sedan älskar jag små bohemiska småmystiska detaljer. En pipa och en tobakspung som hänger på en lång vandringsstav. En fågelfjäder som sitter på en hatt. Inristade eller snidade symboler över fönster. Blommor i hängande krukor som från en viss vinkel formar ett hexagram.

Last edited:
Multiversum/spegelvärldar - planlöst vandrande i De Grå Hallarna/Tanelorn/Dreamlands etc etc. Får sällan nog av sådant.
Hur bra det har funkat i mitt spelledande låter vi vara osagt.

Pinterest! Göra anslagstavlor för allt, karaktärer, samla stämningsbilder, pyssel, mönster, kläder från 1590-talet, studier osv...

Spelvärldshemligheter, är en sån där grej jag liksom inte kan släppa, eller låta bli. Jag älskar spelvärldshemligheter. Inte sånt som bara handlar om typ intriger och sånt, men liksom… "Alla vampyrer är egentligen aliens!" eller "Alltihop är egentligen en simulering!" eller "Kyrkans magiska krafter kommer egentligen från fängslade demoner!" Alla såna grejer. Ja, även de som numera är uttjatade. Jag var i sena tonåren och början av mitt vuxenliv när filmer som The Matrix och Fight Club och Dark City kom ut; det formade min bild av vad som är ballt. Jag kommer alltid att vara otroligt svag för sånt.

So what om det gör spelvärldarna till en-kampanjs-världar som känns poänglösa när allt är avslöjat. Det finns fler spelvärldar! Alla spel borde vara slit och släng; spelas en gång och sen vidare. Vi kommer ändå inte få slut på spelvärldar nån gång snart.

Jag älskar då såklart också kampanjer och äventyr som knyter an till spelvärldshemligheter. Både som SL och spelare. Överlag känns det alltid lite… trist och blodlöst med äventyr som inte gör det. Varför ska jag bry mig om den här greven och hans eventuella planer egentligen? Spelar det egentligen nån roll i det stora hela?

Jag behöver inte kunna påverka nåt, det ligger inte riktigt för mig. Det räcker bra att få fundera på, undersöka och få reda på balla saker.

Back