Nekromanti Fetast Äventyr ???

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Nu lär denna fråga redan vara stäld.Men jag tycker vi tar den igen, Alltså vilket är det bästa Äventyret till Drakar och Demoner, endast riktiga, inget eget och det spelar ingen roll till vilken verision. Själv tycker jag det är "Nidlänska reningen", hela trilogin, för vi fick till så j-vla fet skön stämning och äventyret var så skönt.

Nåja va tycker DU? (låt disskutionen börja)

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Håller nog med.

Nidländska reningen är nog det bästa ja kommit över till DoD91.

"Soylent Green is people!"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Håller med dig !!!
Det är bland de fetaste man kan hitta !! Sen så blir man ju apmäktig efter de äventyren !

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Det mesta är skit

Svavelvinter är bra för att det ger en snygg inledning till oraklets fyra ögon som är genialiskt.

Nidland tillhör bland det största skit som någonsin publicerats på svenska. Inledningen är så usel att man mår dålig och tredje delen lider av sån antiklimax stämning att man bara vill gråta.... andra delen är dock hyfsad.

Allt övrigt gammalt som inte är skrivet av granström är bara bra om man spelade det då, idag är det riktigt ointresant.

And
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Nu lär denna fråga redan vara stäld.Men jag tycker vi tar den igen, Alltså vilket är det bästa Äventyret till Drakar och Demoner, endast riktiga, inget eget och det spelar ingen roll till vilken verision. Själv tycker jag det är "Nidlänska reningen", hela trilogin, för vi fick till så j-vla fet skön stämning och äventyret var så skönt."

Den Nidländksa Reningen är bra på sitt sätt...men inte bäst, bl.a. så finns begränsningar hur vissa händelser skall inträffa...t.ex. måste RP:na bli fångade i slutet av del 1 för att kunna fortsätta...

Det finns ett kampanj som slår detta med hästlängder...den bästa utgivna äventyrskampanj till DoD måste vara Den Femte Konfluxen, med början med Svavelvinter.

Riddaren - fick MVG i Samhällskunskap


Även den bäste har dåliga dagar
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Håller med. Den absoulut bästa kampanjen till DoD är Svavelvinter.

/Linus - som har fått MVG på alla prov denna termin

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
<I>Riddaren - fick MVG i Samhällskunskap</I>

Om man inte har något bra å skriva efter sitt namn kan man lika väl låta bli /images/icons/laugh.gif! Ville bara påpeka att det lät rätt dumt...

Mac - /images/icons/wink.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
<EM>Om man inte har något bra å skriva efter sitt namn kan man lika väl låta bli</EM>

Håller med

/[color:green]Han</font color=green> som inte har något att skriva efter sitt namn /images/icons/smile.gif
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Erik Granströms serie. Den som Börjar med Svavelvinter och slutar med 5.e Konfluxen. Jag älskar även Barbia..
Har även för mig Härskarserien har sin charm (Handelsfursten, Tempelherren & Demonprinsen.)

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Re: Ärans Väg?

Del 1.
Hitta nycklar (Klubba orcher, slåss med magiker, vada i träsk, gå vilse i skog och möt eremiter)
Del 2. Använd nycklar och bege sig in i glömd dvärgstad. Avslöja stor ondska och bärga skatten (om du kan)
Del 3. Avslöja än större ondska och gör ngt åt den. Bli hjälte - rädda världen...

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Fetast Äventyr ??? (OT)

Avundskjuka? Knappast! Jag hade också MVG i den sista Samhällskunskapskursen jag hade. MVG i ett sånt ämne är inte så svårt!

Mac - stolt över sitt G i Matte C.
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Ni har ju ingen koll nån av er...

Varför ser jag ingen hylla en gammal klassiker som Marsklandet? Det måste väl ändå räknas som ett äventyr? Denna modul är väl den jag har haft roligast med när jag spellett.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Haha.



Nerosuferoth, som inte skriver något efter sitt namn när han inte har något att skriva.

Klatu Verata Nictu<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Nerosuferoth on 2000-12-18 22:37.</EM></FONT></P>
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Jag själv tycker att Svavelvinter är delar det med Helvetetsfortet den första delen i Nidlänska reningen.
Tyvär spårar det ut i Orakletsfyra ögon i serien om Femte konfluxen.
Och fortsättningen på reningen är tyvär inte i samma klass som första äventyret.
 
Top