Nekromanti Fest/utelivs anekdoter

Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Efter att ha läst Tråden "är det här fel?" Så kom jag att tänka på på alla anekdoter som folk här har. jag är säker på att många varit med om andra saker.

Kan vara allt ifrån en rolig grej eller otroligt sammanträffande till saker likanande händelsen Rasmus berättade om. Där kanske en eller båda/alla parter gjort fel eller betet sig illa. Men även om så är fallet så kan det ju fortfarande vara en rolig grej i efterhand
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Kan själv börja med en där jag kanske inte riktigt Uppförde mig korrekt eller rätt. men just då blev det bara så.

Var med min dåvarande tjej på en krog. Jag och hon stod och pratade med en av henes kompiar vid ett långt bardiskliknande bord i ståhöjd.
Min tjej står på ena sidan nära kanten och hennes kompis på kortsidsan och jag mitt emot min flickvän. medan vi pratar kommer en annan tjej som ingen av os känner och hoppar upp och sätter sig vid sidan av min flickvän. med ryggen mot mig. Vi brur oss inte om detta eftersom hon får sitta var hon. det störde inte oss.
Men efter en stund spiller hon ut min tjejs drink. Hon säger bara "Oj" och tittar bort igen.. Min flickvän påpekar igen att hon spillt ut hennes drink. Det är ju brukligt att man i alla fall ber om ursäkt. varpå tjejen bara flinar henne i ansiktet. Sedan knackar jag henne på axeln och säger något i still med "skulle du kunna ta och torka upp det i alla fall? det är drink över hela bordet" Hon vänder sig om och bara flinar mig rakt i ansiktet.
Då blir jag lite irriterad och eftersom jag står bakom henne och hon sitter på bordet greppar jag hennes midja och torkar upp det värsta av det hon spillde ut genom at helt enkelt använda hennes rumpa som trasa och dra henne fram och tillbaka över bordet. Sedan släpper jag henne.
Hon sa inte ett ord, hon satt kvar ca em minut sedan hoppade hon ned och gick iväg med hela byxbaken alldeles blöt. Vi såg inte till henne nå mer
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kanske inte en så rolig anekdot egentligen, jag vill mest berätta om ett väldigt bra minne:

Jag var på ett guesthouse/bar i Shuhe i Yunnan i Kina, som ägdes av en kompis till min syrras kinesiska pojkvän. Den här baren/gästhuset är extremt mysig och hela Shuhe är en semi-fejkad 'old town' med små stenhus, kanaler, grottempel och kullerstensgator. Guesthouset ifråga har en skum blandning av hipster- och rastafari-vibbar och en extremt avslappnad atmosfär (så avslappnad den bara kan bli när 90% av klientelet och staffen är varierande grad av potheads) och diverse löst folk som röker ganja och spelar ukulele/trumma/singing bowls bor där hela tiden på krita/konstiga kompispriser. Jag var där med syrran, hennes pojkvän, och två tjejkompisar (varav jag är smygkär i den ena) och den här kvällen hade jag och tjejerna dröjt kvar i baren då vi fått höra av syrran att det skulle bli live-spelning med ett band från Xinjiang (Kinas ökenprovins i fjärran västern) som gjorde flummig kazakhistiskt influerad musik. Då jag och syrran är extremt megakåta på allt som ens vagt kan kallas strupsång var detta ett tillfälle vi inte kunde missa, och gud om det levererades! Bandet var hälften hànkineser och hälften kazakher, och spelade en fantastisk mix av traditionell och modern musik med mäktig kazakhisk strupsång, på en pytteliten scen i den lilla baren som fick allt att kännas väldigt intimt (och dessutom fick jag bonda lite med min hemliga kärlek över hur awesome musiken var).

men bättre blev det! eller, ja...bisarrare, som det alltid blir i Kina. För bandet skulle givetvis dröja kvar efteråt för att hänga med sina kompisar, dvs barägaren etc, och eftersom syrrans pojkvän är musiker så slutade det givetvis med att vi alla hängde med dem, på stockar kring en öppen eld på barens bakgård där vi grillade diverse random saker som folk i kraftigt berusat tillstånd grävt fram ur gästhusets kök. Alla var drängfulla vid det här laget och jag snackade en massa med sångaren i bandet som gav mig det kazakhiska namnet 'Chalharbek' och försökte lära mig grunderna i kazakhisk strupsång (det gick inte jättebra men något litet lärde jag mig nog). Efter detta minns jag inga fler detaljer (för full/hög I guess), men det var hursomhelst en toppennatt. Ett random filmklipp från allsång-hänget på gården:


Min secret löv filmade hela konserten som inledde det hela med sin megaawesome smartphone, så jag ska se om jag inte kan få något klipp av henne att visa för er; isåfall uppdaterar jag det här inlägget nångång imorrn.

En annan gång kan jag berätta om Heart of Darkness-grisfesten, den var väldigt väldigt bisarr...
Reddokk Fheg said:
Låter som en riktigt trevlig kväll :)
 
Top