Nekromanti Fenixartiklar

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Då neogames förser rollspelstidningen Fenix med material så undrar vi om ni har några särskilda önskemål på artiklar från vår sida.
Vill ni se äventyr, eller mer faktainformation?
Skall vi beskriva spelledarpersoner eller intressanta platser?
Helt enkelt vad vill ni se?

Gör gärna en lista för artiklar som ni vill se... och en lista med artiklar som ni absolut inte vill se.

Om det är så att ni har ett bra artikelförslag som ni känner att ni vill skriva (och materialet är neogamesrelaterat) så går det bra att komma med ett synopsis på en sådan artikel. Betänk dock att ni bör vara en god skribent som behärskar det svenska språket.

*ninjaspark*
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Regler hör inte hemma i Fenix-Eon, ta sånt på hemsidan och helst i moduler istället. Äventyr, äventyrsplatser och spelledarpersoner är helt klart intressant. Faktaboxar är det inte.

Nya monster, varelser, magier och vapen - nej. I övrigt ja till det mesta, gör det bra bara. Jades mundanska mentalsjukhus är perfekt. Förresten kan det vara bra att ha utklipp ur kommande produkter, lär bli billigare än annonssidor.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
en kort lista

Ja
+ Äventyr
+ Beskrivningar av platser, organisationer och sådant. Gärna med mycket äventyrsupplag.

Nej
- Regler
- Större mängder siffror

/Ceram, gillar både äventyret, rakhoriartikeln och slaveriartikeln
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
En rolig sak vore om ni kunde göra en liten trilogi av äventyr (små äventyr).

Det jag vill se är äventyr och om det ska vara fakta får det gärna vara nytt och inte finnas i någon modul..

tyckte om Codex :gremfrown: där kom det lite roligt till EON, benbrytarna och sånt satte igång min fantasi iaf.

Det kommer jag på just nuv.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Äventyr

Äventyr.... faktiskt.

Äventyr av hög kvalité som är synkroniserat med och ger djup åt spelvärlden, ungefär som Armandes testamente.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Gärna äventyr som inte 'utspelar sig' på Asharina...
Exempelvis i Rhung-Alari, men gärna i Samväldet, i Drunok, i Västlanden (skribent Ymir...?) eller i barbartrakterna i norr. Alla hittils släppta äventyr är i Asharien eller Soldarn (förutom DFSH som gör en tripp till Takalorr, jag vet) och Diamantäpplet ska vara i Västmark, fortfarande på Asharina... Sålunda.

Annars barbarartiklar, Drunokartiklar och bergstrollartiklar. Så det så.

Har jag varit konstruktiv nu?

-Hjalle
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Absolut inte korta tramsartiklar om sådant som vilken spelledare som helst skulle kunna konstruera på egen hand. Alltså inga artiklar om övergivna tornruiner befolkade av de traditionella "onda kultisterna"(TM).

Annorlunda platser, möjligheter, karaktärer, intriger, spelhjälpmedel. Gärna så mycket unikt orginal-material som möjligt. Låt också Fenix bli en drivbänk för unga oetablerade skribenter. Kan man inte skriva en modul så kan man kanske istället börja med en liten artikel?
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
artiklar och stuff [OT]

Finns det möjlighet att neogames hemsidan skulle kunna fyllas på med eonartiklar från den saligt bortgångna tidningen codex?

/Ceram, vill gärna se en påfylld hemsida...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: artiklar och stuff [OT]

Det finns massvis med material, halvfärdiga (och helfärdiga) äventyr, artiklar och liknande som publicerats i ett flertal tidsskrifter. Det har dock aldrig blivit tid till att fixa detta till hemisdan då det ständigt är en hel del att göra...

Men någon gång i framtiden kanske...
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Kanske en liten längre artikel om vampyrerna?

En biografi av Herr Ivians dåd.

Stora gladiatorer runt om i Mundana. (I så fall har jag förslag på en).

En exempelförläning med karta och allt. Så att jag har en mall.

Ett fetinglångt spelexempel är också roligt men inte särkilt nödvändigt att läsa om.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ah, gladiatorer! Jag har mååååånga förslag på sådana, främst uppträdande i Jargien....... Om någon är intresserad.

-Hjalle
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: artiklar och stuff [OT]

Det finns massvis med material, halvfärdiga (och helfärdiga) äventyr, artiklar och liknande som publicerats i ett flertal tidsskrifter. Det har dock aldrig blivit tid till att fixa detta till hemisdan då det ständigt är en hel del att göra...

Men någon gång i framtiden kanske...
Å det borde bli nästa racerprojekt om en månad eller så när ni hämtat er från eon 3 :gremwink:

Hade jag kunnat något om webbdesign och sånt hade jag genast erbjudit mig att uppdatera hemsidan snabbt men nu kan jag ju inte det så...

Hur som helst tycker jag det vore toppen med en rejäl uppdatering av hemsidan...

/Ceram, hade gjort mycket annat också om han haft spetskompetens...
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Skulle gärna vilja ha mer information om Kejsardömet Jargien samt enkla och snabba äventyrsförslag. Dessa skulle kunna vara bara runt 10 rader.

Äventyr är väl alltid intressant men då skall de ha någon vinkling som gör dem lite mer intressant än vanliga "standard" äventyr.

Gärna mer förklaring om Alver då vissa saker saknar jag (i synnerhet om Sanari)

Undvik episka moment om det kommande mörkret utan håll sådant material till nya moduler.
 
Top