Nekromanti Fenix utskick om förnyande av prenumeration

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Vet inte om Gillbrings läser detta, men...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Vi har uppskattat att ha dig som läsare under det gångna året...</div></div>
Men om jag varit tvåårsprenumerant då?

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Är du beredd att ta på dig ett större åtagande? Isåfall är vi beredda belöna dig, vi inför en prenumeration som löper över två år (12 nummer)...</div></div>
Vadå större åtagande? Och vadå "vi inför"? Jag är ju redan tvåårsprenumerant?

Sedan två år tillbaka, no less... Det är väl inget nytt här?

Känns iallafall inte som en "belöning" riktad till mig...


Som ni förstår vill jag med denna post be er fräscha upp ert utskick för att motsvara adressatens verklighet. :gremsmile:

Tack.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Men om jag varit tvåårsprenumerant då?
Det där är nog kort och gott ett standardbrev. Inget att hänga upp sig på med andra ord.

Som ni förstår vill jag med denna post be er fräscha upp ert utskick för att motsvara adressatens verklighet.
Det är väl kanske lite väl mycket begärt att de ska forma sina prenumerationserbjudanden individuellt... :gremsmile:
Bara det att göra en version för varje prenumerationsalternativ, beroende på vad folk haft innan detta erbjudande, innebär mer jobb och fler utgifter.

Kort och gott, de undrar om du vill förlänga två år till direkt and that's it. Var snäll mot Sveriges bästa speltidning nu och gnäll inte över småsaker. :gremwink: :gremtongue:
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Hoppas "gnäll" står för dig personligen? Själv hoppades jag det skulle ses som konstruktiv kritik.

En rad om "har du redan flerårsprenumeration, ignorera ovanstående" vore väl enkelt att lägga till?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Formuleringar och gnäll (OT)

Hoppas "gnäll" står för dig personligen? Själv hoppades jag det skulle ses som konstruktiv kritik.
Det beror troligen på det sätt som ditt inlägg är skrivet på; det mycket av "Hur kan ni kränka mitt mänskliga värde så grovt att ni missar vad för prenumeration som jag har haft under alla dessa två år??!" och knappt något av "Ni kanske borde använda en mindre specifik formulering, alternativt hålla lite bättre koll på era prenumeranter (utifall ni nu faktiskt skickar olika meddelanden beroende på prenumeration), så att det inte verkar som om ni har dålig koll på er egen verksamhet.", om du förstår vad jag menar?

Om du anser att du har blivit missförstått/misstolkad: Tänk på att läsa igenom inlägg en extra gång innan du sänder dem (speciellt om du är upprörd när du skriver; det är sällan en bra idé, och jag talar av personlig erfarenhet) och att tonfall är väldigt svåra att förmedla i text om du vill undvika att få den typen av svar (och samtidigt öka chansen att ses som en resonabel person och få din åsikt tagen på allvar).

OBS: jag är inte ute efter något slags flamewar eller att göra personliga påhopp; jag försöker hjälpa till.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Re: Formuleringar och gnäll (OT)

Regmolar said:
"Hur kan ni kränka mitt mänskliga värde så grovt att ni missar vad för prenumeration som jag har haft under alla dessa två år??!"
Regmolar said:
OBS: jag är inte ute efter något slags flamewar eller att göra personliga påhopp; jag försöker hjälpa till.
:gremwink: Nåja, du försöker kanske...
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Vad är problemet? Jag har inte fått något utskick så jag vet inte all formulering. Utskick går väl till alla som var prenumeranter det senaste året. Att du varit det längre är väl ointressant i sammanhanget? Om jag på ett årsmöte i min förening håller ett tal och tackar styrelsen för deras arbete i år ska det väl inte ses som jag var missnöjda med dem förra året(det var samma styrelse då)? Det är en trevlig handling och ska inte tolkas på ett annat sätt.

Obs nu förutsätter jag att man inte kunnat teckna en prenumeration över två år direkt förut, utan ett år i taget. Annars så nämner du inget mer kring belöning. Är det ingen prisskillnad så kan jag förstå att du tycker erbjudandet är konstigt men inte just det du angriper.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Ja du, din förutsättning är fel.

I övrigt finner du svaret på frågan "vad är problemet" i min första post här ovan...
 
Top