Nekromanti Fenix speltidningen

Gôran

Veteran
Joined
21 Nov 2004
Messages
52
Location
Karlstad
har aldrig någonsin läst i en Fenix tidning och jag undrar vad det står om något mer än rollspel i den?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,951
Location
The Culture
har aldrig någonsin läst i en Fenix tidning och jag undrar vad det står om något mer än rollspel i den?
Ja, det finns artiklar om andra saker än rollspel. I princip allt är dock relaterat till något spel, må det vara rollspel, figurspel, brädspel, lajv eller något annat.

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,571
Location
Fallen Umber
Nej, Codex handlade om film och dataspel med lite rollspel inslängt i efterhand. Fenix handlar till i alla fall kanske 80-90% om rollspel.


/Dimfrost
 

Gôran

Veteran
Joined
21 Nov 2004
Messages
52
Location
Karlstad
jag har läst lite gran i gobblin gurras codex tidningar och jag tyckte inte att dom var så intresanta
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
jag har läst lite gran i gobblin gurras codex tidningar och jag tyckte inte att dom var så intresanta

Desto större anledning att skaffa en tidning som verkligen handlar om rollspel, med andra ord. (-:

--
Åke
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
Nu är ju inte Fenix...

...alls som Codex. Hoppas jag i alla fall. Det är mer fokus på rollspel, brädspel och andra kärnämnen som hobbyspelare gillar. Ibland är det kortspel, ibland brädspel, ibland dataspel med rollspelsanknytning. Och så har vi serier med också.

Så jag skulle våäl säga precis som Dimfrost redan sa, att Fenix är inte samma som Codex.

Kolla www.speltidningen.se. Där står allt som du behöver veta. Eller köp ett nummer och kolla om du gillar det. Det är det enklaste, och tidningen är inte alls dyr.

M.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Och i ärlighetens namn...

Skribenterna i Fenix presterar mycket bättre än det som skrevs i Codex. Materialet är bättre utvalt, mycket bättre korrat, bättre redigerat. Fenix bjuder på bättre idéer och... ja, Fenix har t.o.m bättre papper. Fenix är att föredra hela dagen, och är, trots nostalgins inverkningar, den bästa rollspelstidning Sverige sett.

Fenix och Codex är inte särskilt lika alls. Utom det där med x'en, då :gremsmile:
 
Top