Nekromanti Fenix på Kickstarter

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Fenix behöver din hjälp. I ett läge då spelintresset står på sin höjdpunkt har tidningen under en längre tid haft problem med annonsintäkter. Det gör att vi inte kunnat satsa lika friskt på förbättringar av tidningen som vi skulle vilja, och till och med egentligen skulle behöva höja priset. Vilket vi tror är dåligt för yngre spelare och studenter, som ofta har sämre ekonomi. Därför ber vi nu om hjälp. Tycker du att Fenix är så bra att det är värt att stödja den lite extra? Ta del av vår Kickstarter! Utöver att du får flera Rewards att välja mellan så får alla backers också en inbjudan till jubileumsträff när vi fyller 75 nummer i slutet på maj - och dessutom en unik Kickstarterutgåva av Fenix. Ett nummer som bara tas fram till backers. I pdf i första hand, men är intresset tillräckligt stort går vi till tryck också.

Du hittar vår Kickstarter på

https://www.kickstarter.com/projects/1152089861/fenix-the-swedish-gaming-magazine

/Anders & Tove
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Kickstarter är lite tråkigt eftersom man inte kan välja 2 olika pledge. Se min kommentar på Kickstarter.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
942
Location
Uppsala
Sådana saker brukar lösas genom att de skapar en by pledge nivå men håller med om att det är något kickstarter borde kunna bygga in en funktion för.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Vi som redan är prenumeranter för flera år framöver och som redan köpt Best of Fenix då...Jag vete tusan om jag kan lägga ut pengar för ännu några års prenumerationer, fler exemplar av diverse böcker etc. Specialnumret av Fenix låter förstås lockande men som simpel knegare i ett låglöneyrke är jag ju knappast gjord av pengar.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,405
Location
Umeå
Magnamund;n131236 said:
Vi som redan är prenumeranter för flera år framöver och som redan köpt Best of Fenix då...Jag vete tusan om jag kan lägga ut pengar för ännu några års prenumerationer, fler exemplar av diverse böcker etc. Specialnumret av Fenix låter förstås lockande men som simpel knegare i ett låglöneyrke är jag ju knappast gjord av pengar.
Du kan nog sitta lugnt i båten och känna att du redan har dragit ditt strå till stacken :)
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
430
Location
Jönköping
Jag saknar en pledge-nivå för PDF-prenumeration. Jag skulle vilja ha tidningen i elektroniskt format (PDF, ePub, liknande).
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
claes;n131295 said:
Jag saknar en pledge-nivå för PDF-prenumeration. Jag skulle vilja ha tidningen i elektroniskt format (PDF, ePub, liknande).
Och jag vill att PDF-version ingår i den vanliga prenumerationen.
 

Falk

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
37
PAX;n131301 said:
Och jag vill att PDF-version ingår i den vanliga prenumerationen.
Jag håller verkligen med. Jag vill ha en fysisk version att bläddra i och samla på, med elektroniska versioner är mycket enklare att läsa i kollektivtrafiken.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Tyvärr är tryckta tidningars era på väg ta slut. Hoppas Fenix klarar övergången till online-tidning.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
claes;n131295 said:
Jag saknar en pledge-nivå för PDF-prenumeration. Jag skulle vilja ha tidningen i elektroniskt format (PDF, ePub, liknande).
En digital upplaga av tidningen är inte aktuellt i nuläget.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
CapnZapp;n131722 said:
Tyvärr är tryckta tidningars era på väg ta slut. Hoppas Fenix klarar övergången till online-tidning.
Antalet tryckta tidningar har aldrig varit fler än nu. Det är tuff konkurrens om platserna i butikerna som inte har tillräckligt med utrymme för alla titlar. Vi har även fler läsare av Fenix idag än tidigare, så intresset för en tryckt tidning saknas inte. Däremot är annonsmarknaden mycket tuffare än för fem år sedan och det gäller alla tidningar, inklusive Fenix.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Kickstarter Update!

Tack! Ditt stöd har gjort att vi nått vårt grundmål, så det akuta hotet om prishöjning är avvärjt och specialnumret av Fenix blir verklighet. Vår unika Kickstarterutgåva av tidningen blir bara tillgängligt för er som har backat Fenix (och för våra stödprenumeranter, som sedan tidigare hjälpt Fenix lite extra)! Det känns oerhört roligt att nå målet så här snabbt, men vi lutar oss inte tillbaka utan blickar omedelbart framåt mot nya mål!

Tack vare alla som backat Fenix har vi även kunna låsa upp vårt första delmål, så vårt jubileumsnummer i vår (som kommer ut i slutet på maj) till det tjockaste på mycket länge, med 84 sidor och limbindning!

Nästa mål blir att plasta in alla tidningar till de som prenumererar. Det är en kvalitetssäkring vi velat göra länge, och som nu ser ut att ligga inom räckhåll. Med lite mer stöd från din och andras sida.

Stort tack för ditt stöd och ditt engagemang för speltidningen Fenix framtid! Din pledge har betydelse.

Tove & Anders
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Fenix Kickstarter är nu inne på slutspurten och det är endast 12 timmar kvar.

Hjälp oss att låsa upp nya artiklar till den unika Kickstarterutgåvan av Fenix som kommer att tryckas upp till Backers. Vi har även flera delmål som att hela tidningen kommer att tryckas i 4-färg och att Fenix jubileumsnummer i maj blir 100 sidor tjockt.

Du hittar Fenix Kickstarter på:

https://www.kickstarter.com/projects...aming-magazine

Anders & Tove
 
Top