Nekromanti Fenix nr 6/07 ute nu!

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Ladda upp inför julen med brittiska pusseldeckare, äventyr till Star Wars och Mutant:UA, magiska platser till Eon, en laglös stadsdel till Noir, bärförmåga i Trudvang, och Jesse James till Western. Vi tar även en titt på sf-spelet Coriolis.
Hitta de bästa spelen att ge bort i julklapp bland mängder med recensioner av bl.a. nya Talisman, Damnation City till Vampire, Magicexpansionen Lorwyn och The Witcher.
I det här numret har du även chansen att vinna biobiljetter, brädspelet Beowulf, rollspelet Wizardry and Witchcraft eller datorspelet The Witcher.
Missa inte heller nyhetssvepet och tre nya strippar med Birger Barbaren. Med det här numret får du även en DVD som innehåller en demo på World of Warcraft Trading Card Game.

/Anders & Tove
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
"brittiska pusseldeckare"

Wohoo!


"DVD som innehåller en demo på World of Warcraft Trading Card Game"

Va...?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,288
Location
Örebro
Den damp ned hos mig i dag, så det är inte ett orimligt antagande.

Men Fenix ska skämmas för nyhetsrapporteringen i det här numret! :gremtongue:
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
442
Location
Stockholm
Sorry!

Ja, den missen får jag ta på mig. Glömde helt enkelt bort Mindless, Bortom skulle naturligtvis varit med i nyhetssvepet. Det var första gången jag skrev nyhetssidorna så jag får skylla på orutin :gremblush:

Sorry!

/nyhetsmuppen
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,288
Location
Örebro
Re: Sorry!

Jag får försöka överleva utan omnämnandet. :gremwink:

Men du är den som har hand om nyheterna? Då vet jag vem jag ska se till att peta på i framtiden då i alla fall.
 

Gäst.

Veteran
Joined
8 Feb 2007
Messages
149
Det var ett bra nummer, speciellt eftersom jag själv lämnat ett blygsamt bidrag.

Lite smolk i glädjebägaren blev det av att jag kallas Andres Trybom istället för Arvid i uppräkningen av medverkande. :gremsuck:
Det blev dock rätt i artikeln och när jag så det blev jag glad igen. :gremgrin:

Hepp
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kändes jäkligt bra när Fenix damp ner i postluckan idag. har inte hunnit läsa nått ännu, inte enns Birger Barbaren.. :gremblush:
Dock så har man iaf läsningen ikväll räddad.. :gremgrin:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Som vanligt den här tiden på året ...

Som jag brukar göra när årets sista nummer utkommit, vill jag gratulera Tove och Anders till ännu ett år med Fenix!

Ni har nu åstadkommit fyra års oavbruten utgivning!

Hipp-hipp. Hurra! Hurra! Hurra! (Hurra!¹)

<font size="1">1. För icke-skåningar.</font size>
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
"Afternoon tea" gillade jag skarpt!
Skulle funka som en kampanj till Parallel Worlds också!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,564
Location
Fallen Umber
Re: Som vanligt den här tiden på året ...

Ja, det är verkligen riktigt coolt. Fyra år utan några som helst förseningar också (vill jag minnas) är också något anmärkningsvärt när det gäller tidningsprojekt på den här nivån. Fantastiskt bra jobbat! Vi ser fram emot minst fyra år till. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Illustrationerna till den var fantastiska! Helt briljant bra.

Den var bra i övrigt också, fast jag hade velat se lite mer konkreta strukturtips (lökar, spindelnät och sådant).
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Se Fenix nr 5 2007

Men Fenix ska skämmas för nyhetsrapporteringen i det här numret!
Fast Bortom är ju gamla nyheter -- spelet uppmärksammades ju redan i nr 5 2007. :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Four more years!

Jag fick ett nummer den här gången. Det fick jag inte sist. Jag vet inte om typ 2-3 av mina tidningar kommit bort, jag har nämligen gått och tänkt att jag måste förnya prenumerationen (eftersom de slutat komma) men nu vet jag varken ut eller in. :gremgrin:

Lysande nummer, för övrigt, jag är skittrött på jobbet idag eftersom jag låg uppe och läste Fenix för länge... :gremcrazy:
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Lökar? Spindelnät?

Är det månne sånt indiesnack som som jag missat? :gremconfused:

krämer
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Med löken menar jag den urgamla metaforen där man skalar av lager efter lager. Som George Costanza säger: "The more you peel, the more it stinks."

Spindelnät tror jag att jag såg krank använda senast om jag minns rätt. Det är visst någon variant på ett flödesschema som är tänkt att vara flexibelt.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Magiskt brev

Samtidigt som senaste numret av Fenix kom igår så fick jag även ett magiskt brev från Fenixredaktionen. Det var vitt, litet och innehöll en påminnelse om att jag borde betala en gång till för att Fenix skall fortsätta anlända i min brevlåda.

Normalt öppnar jag brev genom att sprätta upp dem. "Ritch" med pekfingret och det blir fular flikar längs långsidan. Men det här brevet öppnade jag av någon anledning genom att dra upp själva fliken som är limmad. Nu kommer det magiska. Samtidigt som jag drog upp limfogen så spred sig ett blått skimmer från limytan där pappersytorna delade sig. (X-filesljud läggs in här...) Jag uppmärksammade detta endast för att jag råkade befinna mig i ett halskumt kök utan några lampor tända.

Har någon annan observerat detta fenomen?


Beträffande Fenix senaste nummer så hann jag bara läsa artikeln om Coriolis och det ser ju mycket lovande ut.
 
Top