Nekromanti Fenix nr 5/15 ute 29/9

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
[FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]Såhär när terminerna dragit igång för hösten igen känns ett temanummer kring vetenskap och teknologi helt rätt. Till Western blir det 16 sidor äventyr i storstadsmiljö, fyllt av uppfinningar och intriger. Mutants Maskinarium och robotkollektivet Helium får stort utrymme och Åsa Roos tar upp fyra pseudovetenskaper i rollspel. Pete Nash tar i sin artikel upp kopplingen mellan tekniknivå och gadgets spekarna kan ha och de tematiska lästipsen kretsar kring teknik. Samtidigt tar Kenneth Hite med oss ut på Thi Highway of Time och Ensamma Vargen kretsar kring äventyr på resande fot. Missa inte heller The Dark North eller Space Yoghurt!

Läs mer på http://www.åskfågeln.se

Anders & Tove
[/FONT]
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,531
Location
Rissne
Det framgår inte i trådstarten (jag har full förståelse, allt kan inte finnas med), men för andra numret i rad innehåller tidningen också material till Rotsystem -- denna gång en transhumanistiska och religiösa Theseusorden som strävar efter förbättring av människans veka kött och uploading. Med en ruskigt snygg tillhörande illustration från Steven Austin, såklart =)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Väldigt bra nummer denna gången!
Kul med ett välskrivet (och inte minst väl illustrerat!) äventyr till Western!
Dessutom fint med ett litet smakprov från Mutant Maskinarium.
...och jag uppskattade din artikel med Krank, även om jag inte spelar Rotsystem och trots att du använde "hen" minst en gång! ;)

(+säkert fler guldkorn men detta är vad jag hunnit läsa hittills!)
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag har inte heller haft tid att läsa så mycket som jag vill i tidningen men jag har gått igenom recensionerna vilket resulterade i ett köp av Night witches.
 
Top