Nekromanti Fenix nr 1 2008 ute nu!

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
För er som eventuellt har missat det så har det nya numret av Fenix precis kommit ut.

Vi startar det nya året med ett välfyllt nummer med tema konspirationer. Här hittar du konspirationsartiklar till dina favoritspel som Mutant, Götterdämmerung, Noir, Western, Eon, Saga, Terone och det nya skräckspelet Bortom. Missa inte heller Skuggornas vildmark - ett system för konspirationer i rollspel. Vi ger även tips på vilka rollspel, böcker och filmer som bör ingå i ett konspirationsbibliotek.

Utöver konspirationsartiklarna tar vi en titt på det spanska figurspelet Infinity, ger tips om hur du skapar egna kartor, en ny varelse till Trudvang samt ett kåseri om kvinnor i spel. Missa inte heller nyhetssvepet, mängder med recensioner och tre nya strippar med Birger Barbaren.

Med det här numret får du även en expansion till brädspelet Zooloretto.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Arfert!

Alltså, illustrationen till artikeln om konspirationer i Saga... ouch! Loves it! Är det du som gjort den alltså?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Arfert!

nej inte helt och hållet.. det är "fusk". En kombination av 1800-talsmålningar jag hittade på en gammal CD med royaltyfria bilder, och ommålade och inmålade saker... och lite bildfix... Så Arfert-delen är kanske en tredjedel eller så.

Fast å andra sidan är det ju resultatet som räknas... :gremgrin:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Re: Arfert!

Har jag rätt i att dolken är inmålad, samt att du har applicerat något filter för att skapa "färgfält" och mindre tydliga konturer (min behärskning av Photoshop-terminologi, liksom programmet i allmänhet, är inte den bästa, direkt)?


/Dimfrost
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Re: Arfert!

Håller med!

Jag och hustrun satt också och ohade och ahade när vi tittade på bilden - den kändes så himla bekant på något sätt.

The essence of viktorianska, romantiska illustrationer.

Bravo.

krämer
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Arfert!

Jag och hustrun satt också och ohade och ahade när vi tittade på bilden - den kändes så himla bekant på något sätt.
Ni kanske mindes Parallell Worlds-artikeln som publicerades för ett antal nummer sedan?

/Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sådär, då har man änligen hunnit med att läsa hela Fenix då. Får säga at det var ämlans välspäckat ja.
Gillade speicellt Krilles artikel, den var intressant att läsa & gav en hel dle idéer.

/ Johan K, som dock inte hört talas om spelet Zooloretto...
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Fenix nr 1 2008 är speciellt för mig. På sätt och vis kan man väl säga att jag förlorade publiceringsoskulden i detta nummer (hur äcklig den liknelsen låter får vara upp till var och en :gremgrin:).

Visserligen är det bara en liten notis till Noir-artikeln i nummret och inget att vara mallig över, men det har aldrig hänt mig förut så lite sentimental över just detta nummer kan jag inte hålla mig från att vara. :gremgrin:
 
Top