Nekromanti Fenix: Mitt rollspel

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Intervju i varje nummer

Vad gäller Allvin till Blixt är det i mina ögon aldrig roligt med infallsvinkeln "Äventyrsspels-killarna var bäst ändå", även om intervjun blev intressant i alla fall. Äventyrsspel var först men inte bäst!
Tycker inte att det budskapet synts någonstans i Fenix? Dock är det inte att förneka att de spelmakare som var med då sitter på en hel del. Jag skulle inte heller vilja säga Anders Blixt = Äventyrsspel. Det vore orättvist. Anders Blixt = Svenska rollspel, nostalgiverk etc. är okej, men att kedja Anders vid Äventyrsspel vore väl att ta i, och jag förstår inte ens vart du vill komma. Sedan, ;), kan man dock vara så konservativ som jag och anse att Äventyrsspel var bäst, ur svenskt rollspelsperspektiv. Däremot kan jag inte säga om det just beror på spelkvaliteten. Tveksamt. Det beror nog närmare på att de florerade under rollspelets svenska guldålder, och att det fanns en helt annan anda kring det hela. Spelmakarglädjen var större, mer inbjudande och naiv på den tiden, och det är nog det som gör att jag höjer upp den gamla guldrävarna.
 
Top