Nekromanti FENIX idag!!! Yippi (ANT)

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Yippi, den damp ner i brevlådan för exakt 12 sekunder sedan. Nu sitter jag nog och läser den en stund. Hurra ;-)

// Radagast
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Äntligen.. Dessa dagar från den 4 November har varit svåra... Mycket svåra... Trevligt nummer. Är intresserad av det ledaren säger att Fenix kommer att vara i fler butiker. Har man kanske fått en deal med Pressam eller heter det Tidsam som har monopol på tidningsdistrubution i Sverige?
I alla fall hoppas jag att Fenix får ett mycket bra 2005 och jag kommer att följa dem noga...
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Argl... tryckfelsnisse

Tänkte bara säga innan nån annan gör det att det blev ett litet fel i en av bubblorna i Portent. Jag hänger mitt huvud i skam.

Vill passa på att säga att jag tycker Lukas Thelins bilder var asgrymma. Hatten av. Om någon känner Lukas så hälsa.

Peter
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Woohooo !
Då har man ju ngot att se ifram emot idag ju !!
Kan ju kanppt vänta tills jag kommer hem från jobbet ju ! :gremgrin:

/ Johan K, som får en dubel dos av glädje, dels rollspel & dels fenix på en & samma dag !!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Och den där klåparen...

...som skrev artikeln om Paranoia, han kan ju för fan inte stava! Jag hittade vid en snabb genomläsning kanske 10 stavfel. Till nästa nummer får han ta och skäpra sig annars får han spö!

M. :gremfrown:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Och den där klåparen...

"...som skrev artikeln om Paranoia, han kan ju för fan inte stava! Jag hittade vid en snabb genomläsning kanske 10 stavfel. Till nästa nummer får han ta och skäpra sig annars får han spö!"

Sten och glashus, för fan! :gremgrin:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
HUrra, jag som var skraj att Fenix inte fått min flyttanmälan och jag skulle gå miste om detta nummer men så låg det i hallen när jag vaknade! Mums!
Ett Bra Nummer, skulle jag helt hänsynslöst påstå. Jag gillar alternativ historia (ukroni låter som som en orch med ukulele) såsom Turtledoves Great War-serie och stort nöje kom från artikeln om olika kampanjidéer. Hela Marsindian-upplägget var ganska coolt det med, säkert något jag kan sno till Transhuman Space eller Traveller :gremsmile:

Bra nummer. Uggla nöjd.


Storuggla, fick lön i natura
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Jag förlåter honom

Hmmm, inte ens jag är ju felfri... attans. Då förlåter jag den emminente skribenten... få se nu... M. Seter var det. Okej, herr Seter, du är förlåten! Av mig i alla fall! :gremlaugh:

M.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Jag förlåter honom

Bra artikel Magnus. Och välskriven. Sänder en medlidsam tanke till alla mina kloner som gått hädan eller skrämts från vettet av ekorrar.

P
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Jag förlåter honom

"Hmmm, inte ens jag är ju felfri... attans."

Frågan är vad som är minst felfritt, att stava som en kråka eller att inte ha en Fenix när man är sarkastisk och skadeglad?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Och den där klåparen...

sten och glashus?

det där var lite som att sitta i ett glashus och kasta sten på sig själv. fast först låta stenen gå igenom minst en ruta i taket varje gång.

Nästan poetiskt.

chrull - nån borde skriva en haiku om det där.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
En Haiku om det där

Stenkast i glashus
När man kastar rakt uppåt
Smärtar mest en själv


/Feliath - nån
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Bra nummer...

Det var kanske bästa numret hittills, mycket för att det var tjockt och mycket för att antalet artiklar jag var helt ointresserad av var väldigt litet. Jag tyckte till och med att modellbygges-artikeln verkade spännande, trots att jag inte spelar andra figurspel än Blood Bowl. Bra jobbat!

/tobias
 

ekhamra

Veteran
Joined
26 Jun 2004
Messages
2
Location
Sunne, Värmland
Detta var mitt första nummer av Fenix, har inte haft pengar till att ha den förut.
Riktigt bra må jag säga. :gremsmile:
Och jag gillade det där om den röda planeten ganska mycket! :gremsmile:
Var väl kanske inte så trovärdigt, men det var en kul tanke om det verkligen skulle bli så. :gremlaugh: :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Bra nummer...

Får ju lov att håla med om attdet var ett tjockt & trevligt nummer !!
Det som jag tror att jag lusläste mest var nog det äventyert som var till DoD6.. Så det skall ju ta & spelas ju !!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har inte haft tid att läsa igenom senaste Fenix än men jag vill passa på att fästa allas uppmärksamhet på min första, men förhoppningsvis inte sista, artikel i tidningen. Mitt namn bredvid Anders Blixts, kan det bli mycket bättre? :gremsmile:
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Ja, det verkar helt klart vara ett av de bättre nummren.

Inte minst för att min artikel om nya Vampire är med och att den blev så snygg.

/ Havoc
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Själv är jag mycket nöjd jag med. Jag har fått mitt första nummer av Fenix nu, och även om adressen är lite felskriven så kom den fram. Teh woot.

Sedan vill jag gärna att folk uppmärksammar den lilla Skurktävlingen som finns därinågonstans. Jag hoppas många skickar in smaskigt ondskefulla bidrag.

/Mask
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Damn you, Krämers! …

Förbannelse över Maria Bergius Krämer och Christoffer Krämer!

Deras långa artikel »Den röda planeten« har fått mig att gå igenom alla de SF-rollspel jag äger (det gick ganska fort) och tvingat mig att konstatera att jag måste investera i ett nytt och bättre. Precis vad min plånbok behöver. Inte.

Nåväl: Jag gillade artikeln asmycket och vill hemskt gärna dra igång en kampanj runt den röda planeten. Men vilket regelsystem (förutom GURPS) ska man välja? Trovärdig, skitig SF är vad jag vill ha. Några tips?
 
Top