Nekromanti Fenix-artikeln (spoiler?)

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Efter att ha funderat över det i samband med den förra Fenixartikeln men helt enkelt skjutit upp och glömt bort på grund av lathet, tänkte jag nu ta mig i kragen och ta och uppmuntra skaparna den lilla information som faktiskt regelbundet kommer ut till Eon...

Kort sagt: artikeln var nog det bästa jag läst till Eon på länge, och troligen bland det bästa över huvud taget (men det har ju också mycket med min personliga smak att göra - Skugglandet är enligt mig något av det bästa som finns i Eon) - på minimalt med plats får jag en enorm äventyrsplats med kortare beskrivna, mer specifika platser, alltihop välskrivet, häftigt och inspirerande, ett par passande nya varelser, 2-3 nya, häftiga fraktioner med väldiga löften om inspiration och två färdiga äventyrsförslag, allting kryddat med lite allmän information om Skugglandet (som att Dimmornas stad alltid ligger vid kusten) som inte nödvändigvis finns nämnd i det tidigare materialet, teorier om mundanas okända, metafysiska historia och otroligt många saker jag kan göra skepparhistorier och sägner av (och det tycker jag är svårt). Det är precis såhär jag vill ha min information om Skugglandet; inspirerande och häftiga bitar, och målad med precis så fina penseldrag att allt jag vill och behöver veta finns med, samtidigt som jag lämnas så mycket frihet att jag kan göra vad jag vill av det smörgåsbord som finns till den mörka sagovärld som skugglandet utgör. Mer av det här, tack! (ingen av författarna som råkar ha några tankar på att omedelbart överge allt han har för händer och genast börja producera den efterlängtade modulen Skugglandet? ^^ (Västlanden är väl så gott som färdig snart, eller hur? ;))

Kort sagt, i min mening en fantastiskt bra artikel! Jag vill slänga ett par äventyrare dit, nu! *letar förgäves efter en bra ursäkt...* *inser att det är jättelätt, för det är bara att skicka ut dem på havet ^^*

Tack för den!

Sedan har jag några frågor till författarna, som jag postar här ifall andra också är intresserade. (Spoilers för Skugglandet och Ymirs kampanj/er)

Jag älskade konceptet och namnet Marmorhovet; har de någon officiell motsvarighet till rimurer, stagraner och menader eller är det öppet än så länge?

Eftersom jag varit med i din tråd om Abraxes undrar jag ju såklart också (eftersom en viss Dimmornas herre nämns i texten) om han och hans position (eller en del av den) nu har blivit officiell, eller om "ämbetet" bara kommer lämnas öppet till valfri entitet insatt av spelledaren (eventuellt med Abraxes eller bara allmänt "en drake" insatt som förslag)?
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Kul att du gillade artikeln. Eftersom det var min fenix-oskuld som rök var det ju trevligt att det inte bara var jag som var nöjd. :gremwink:

Marmorhovet är ganska mycket Ymirs skötebarn (men jag tror namnförslaget var mitt), men såvitt jag vet finns det inga direkta stagran/rimurmotsvarigheter där än. Blir jag inbjuden till att kollaborera ytterligare i skrivandet om marmorhovet också så har jag dock en hel del idéer... :gremwink:

Vad det gäller skugglandsmodulen tror jag att ljusets riddare/Sebastian Andersson har lagt beslag på den. Jag hade gärna lagt in ett bud på det, men vet inte om jag hade velat ta på mig ett såpass stort projekt själv. Dessutom har jag lovat att skriva lite till Neotech 3 vilket får ta förtur. Låt mig återkomma när jag har det bakom mig.

Men visst, blir skugglanden en kollaborativ modul med flera författare (typ B&M eller Bestialiska folk) så är jag så jävla willing and able så det finns inte. Sen är ju resten upp till NeoSauron (Kim) och hans Neogûler (Nallo, Avatarex, etc) vem som ska skriva vad.

/Joel - hade inte skrivit något hellre än skugglanden
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Marmorhovet var ett av mina favoritnamn i artikeln, så där tycker jag att du lyckats bra ^^

Jag hoppas verkligen att de plockar in så många tillgängliga förmågor som möjligt till Skugglanden; att gå efter er artikel har ni rejält med idéer, kvalitet och stämning att tillföra projektet (och dessutom kanske det går lite snabbare om fler personen tar och delar upp projektet mellan sig, och snabbhet är ju en faktor som vi modulköpare inte direkt är bortskämda med, om vi säger så :gremwink: )
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag kan inte annat än att hålla med. Definitivt en av de bästa Eonartiklar som publicerats i Fenix. Mer sånt här i framtiden! Blev riktigt sugen på att dra igång en fet Eonkampanj igen.

/Ezping Orm
 
Top