Nekromanti Fenix 5/07

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Hejsan. Något sent kanske, men jag tänkte säga vad jag tycker om det senaste Fenix numret.

Jag tycker det är jättehäftigt att ni valde att köra ett tema på barbarer! Väldigt häftigt folkslag som jag känner att jag skulle vilja veta mer om.

Den första artikeln i tidningen, Vid Crom, tycker jag också är den absolut bästa. Jag har alltid velat veta mer om Conan som jag varit inresserad av sen jag såg filmerna. Jag upplever att den artikeln tar upp allt jag behöver veta om Conan på ett bra och intressant sätt.
Jag gillar också att den förklarar vad Sword And Sorcery är, en genre som jag gillar skarpt då jag äntligen fattat vad det innebär. Tycker också det var riktigt bra äventyrsuppslag i artikeln. En välskriven och intressant artikel som också ger inspiration till äventyr, mycket bättre än så blir det inte..

Age of Conan var det intressant att läsa om... varken mer eller mindre... Men absolut en passande artikel i barbartemat!

En gång spelare, alltid en spelledare var en okej artikel. Men
jag tycker inte den riktigt passar in naturligt i barbar temat utan känns ansträngd på något sätt...

Arikeln om Barbaren fastnade jag inte riktigt för... vet inte exakt vad som är meningen med den.. är det en analys av en barbar?
Nja.. jag fastna inte för den, kan inte riktigt säga varför...

Western artikeln känns som vanligt välskriven och ganska intressant att läsa trots att jag inte alls är intresserad av Western. Men det har liksom sin nisch och ofta med bra äventyrs ideer som kan passa in till de flesta rollspel. Särskilt denna gång..

Havremoppe.. hmm ja det var ju intressant att lära sig lite om hästar. Men jag har svårt hur man ska få denna detaljerikedom att passa in i ett rollspel på ett bra sätt...

DodT artikeln tycker jag var för kort och lite ihopstressad kanske...
Ett väldigt intressant ämne som jag tror man kunna gjort något mer av. Tycker den känns för korthuggen och för vetenskaplig, man liksom bara förklarar vad Negationer är varken mer eller mindre. Hade gärna haft lite mer mystik å sånt med. Äventyrsuppslagen tycker jag inte imponerade...

Riktigt bra Götterdämmerung äventyr! Långt och välskrivet, bra handling och spännande miljö. Jag hoppas att Riotminds kan lägga ner lika mkt tid på sina DodT artiklar som på götterdämmerung i Fenix.

Både Eon och Mutant artiklarna var intressanta att läsa tycker jag, men är inte så insatt i dom rollspelen så har inte mer att säga om dom. Recensionerna i slutet var liksom som det ska, kul läsning..

I helhet tycker jag det var ett helt okej nummer med ett spännande tema. Men den största bristen med numret tycker jag är att temat inte håller hela numret igenom. Det känns som att det bara är några få artiklar i början som verkligen berör temat. Hade varit skitcoolt om dom andra artiklarna också berörde barbarer på något sätt.
Men det är kanske lättare sagt än gjort.

Jaa.. det var vad jag hade att säga, om nu någon vela veta:p
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag håller med om att ett helt rent temanummer hade vart coolt, men jag kan tänka mig att om man kör temat genom alla artiklar blir det lite jobbigt...

Speciellt om man inte är intresserad, då kanske man inte köper tidningen. Säg t.ex. rymdtema... Jag är inte mycket för rollspel i rymden. Jag tycker att Star Wars e bra filmer, men jag är inte intresserad av rymden utöver detta... Då kanske jag struntar i att köpa det nummret, alternativt så blir jag lite irriterad för att jag prenumererar och betalar för en tidning som inte innehåller något åt mig...

Jag gillade det helt enkelt som det var, det handlade mycket om barbarer, men innehöll allt möjligt annat. Så även om man inte gillat barbarer (vilket jag visserligen gör) så hade man kunnat gilla tidningen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Fantis said:
Den första artikeln i tidningen, Vid Crom, tycker jag också är den absolut bästa.
Wohoo! Hail to the King, baby! :gremsmirk:
 
Top