Femte konfluxen kampanj

M0n3y5h0t

Veteran
Hej. Jag tänkte nu starta upp en ny kampanj. Läs gärna igenom och PMa om det verkar lockande. Optimalt vill jag ha fem spelare i spelgruppen.

Kampanjen kommer att utspela sig i Trakorien i Ereb Altor före och under den femte konfluxen. Vi börjar innan svavelvinter med fristående äventyr eller kortare arcs i Trakorien. Alla spelare kommer att göra karaktär med mig som bollplank och karaktärerna i gruppen kommer att ha gemensamma beröringspunkter. Karaktärerna kommer att ha enskilda sessioner innan kampanjen börjar. Fokus på rollspel och karaktärsutveckling, även om det förekommer många potentiellt farliga situationer och strider.

Regelsystemet är Mythras

Vi kommer att spela via Discord och Roll20. 19-2130 ca. En gång per vecka, med färre sessioner under semestertider och liknande

Av spelarna förväntar jag mig att man kommer förberedd och i tid till inbokade sessioner eller meddelar förhinder så snart man vet via messenger, försöker arbeta för ett bra klimat i spelgruppen samt att man har koll på sin karaktär, sina anteckningar och grundläggande regler som rör ens karaktär. Framförallt skall man veta att detta är en längre kampanj och att det efter ett tag är jobbigt med avhopp och att få in nya spelare.

Man behöver inte från början vara insatt i vare sig Mythras eller Ereb Altor, om man är villig att lära sig. Man kommer behöva läsa in sig på det karaktären vet om Trakorien.

Jag svarar gärna på frågor eller diskuterar saker via PM. Allmänna frågor kan ställas i tråden.

Back