Nekromanti felsägningar när man lirar rollspel

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Total rappakalja

har allt ett par jag med...

SL: Ni kommer ut på kontoret, bakom en stol sitter en man i kostym....
Måste varit ett stort kontor om man kommer ut i det

Jag: Ni kommer in på kontoret och där står en såndär.... *paus* Skrivbord!


okej, skrapade fram två, men till skillnad från er har vi en som skriver upp en del sånna tabbar så det kan komma flera...

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Ronnie

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
96
Location
Helsingborg
När SL säger fel....

... kan det bli väldigt fel.
Detta hände när vi spelade Deadlands för ett tag sen.
Vi hade fått hjälp av en SLP som följt med oss från äventyrets början (kommer inte ihåg hur han kom med os, men där fanns en bra anledning).
Mot slutet av äventyret gick vi upp i ett torn för att fixa "slutbossen".
Sl säger då: "Varulven följer med er upp"
Alla tittade på SL, tills han fatta vad han precis råkat avslöja...

Så lätt kan man paja hela "twisten" på äventyret om man inte aktar sig.

---
Ronnie Grahn
<A HREF="http://www.ronniegrahn.com" target="_new">http://www.ronniegrahn.com</A>
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Om man tar rakpauser... Vi spelar i en lägenhet i vilken innehavaren röker. Detta medför då att tre av fyra bolmar mer eller mindre konstant under ett spelmöte. Plussa på levande ljus, alla fisar, och att lägenheten är dåligt ventilerad så får man en luft som kan skäras med kniv...

Annars brukar vi ta en paus runt tolv-ett nån gång när alla käkar och och offar en stund. Efter en sådan paus piggnar man till rätt bra...

weatherman

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Var en riddare på gamla DoD och hade bestämt mig för att försöka prata som en "riktig" riddare. Vi lyckades rädda en vacker dam i nöd från ett ett rövarband. Hon förklarade att hon var tvungen att ta sig till en stad några dagsmarscher därifrån. Drömläge för en riddare! Jag bara kände att det här var min chans att tala som en riddare. Få se om ni hittar något olämpligt i meningen...

-"Ta det lugn min sköna, jag ska frakta dig till staden"

"Fredda the mean" som gör bort sig allt för mycket...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Man tar ju alltid en risk när man försöker uttrycka sig på något sätt som man inte riktigt behärskar; "Jag äro här" eller något liknande blir ofta resultatet då någon försöker uttrycka sig gammalmodigt (se t.ex hur De Skinande pratar i Eddings bok med samma namn - jag hoppas att det är översättaren som gjort bort sig)

"A voice of chaos in a reasonable world"
www.senileape.cx
 

Manno Johánn

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
56
Location
Vansbro, the Valley
Hmm, det var det oxå då...
Kan ju kanske passa bra till nåt post-apocalyptiskt spel, men många föroreningar å så...

/Manno - som inte har något fint citat att avsluta med
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Rakpauser?.. när folk spontant går ut och rakar sig?.. det är nog mer hälsosamt än Rökpauser.. =)
//Gunnar som är skittråkig just nu

Watashi aku ryuujin desu
 

Micke H

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
132
Location
Uddevalla
Mutanter

När jag spelade mutant i mina yngre dagar blandade jag jämt ihop en viss sorts mutant med en viss sorts dataterm... undrar hur en PCI-mutant ser ut :)

/Micke
<a href="http://www.noctum.da.ru">http://www.noctum.da.ru</a> <a href="http://www.noctum.da.ru">
</a>
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Om man inte skär sig/images/icons/wink.gif...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Dumt att röka. Vem vill betala pengar för att suga ner rök i lungorna? Det borde man ju FÅ pengar för att göra, och fan vet om jag skulle göra det ens då...

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
*ehrm*
Eh...om jag frågar så här då:
Exakt HUR STOR var damen i fråga, när ni kände att ni skulle behöva FRAKTA henne dit? Som en mindre katapult, kanske? *garvar*

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Total rappakalja

Ja, man önskar att man hade skrivit upp dem, egentligen...väldigt dumt gjort att glömma bort eländet. Vi hade ju så förbannat kul åt det, just då iaf...klart man borde ha skrivit upp det...*pucko*

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
"Rakpaus...om katten själv får välja"

/Skuggvarg - som verkligen tycker att han var skitkul nu

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Äntligen!!!

Äntligen någon som såg min lilla felsägning! Ja det tog ett tag för mig också att fatta varför alla i rummet skrattade...
Men vad ska man säga igentligen? Föra kanske? Det är väl det som är lämpligast tror jag. Vid just det tillfället kom jag inte på något annat än eskortera, vilket ledde till nya skrattattacker från polarna... De menade att jag höll på med eskortservice... Bör tilläggas att det var mitt i natten när detta hände.

"Fredda the mean" som var något konfunderad under det spelmötet...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Äntligen!!!

Felsägningen var lätt upptäckt, men jag trodde att det bodde en liten speditör i din rollfigur.../images/icons/wink.gif Så jag tyckte att den inte var så hemsk. Det är nog värre om man är kvinna. Jag tror inte att man skall frakta sin flickvän - om man inte vill att hon skall bli ens ex.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Så kan det gå!

>Samma spelare 1 fick i order att vända på bladet(pappret). Han tittar lite om kring sig och vänder på ett simulerat yxblad... Stackars spelare 1 är nu ganska retad... =)

Ja, ibland är man så trögtänkt så man blir mörkrädd. Själv har jag under en Harn-session, under svavelosande eder, förgäves försökt sudda ut nått på mitt karaktärsblad. Först när jag märkte att pappret låg i en plastficka insåg jag varför mina medspelare alla vred sig i skrattparoxsysmer.

/Anders (som inte är särskilt stolt över ovan nämda incident)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Jepp, jag trodde alla rollspelare hade rakpauser när man går och snyggar till sig lite. Vi gör ju dock inte det utan sitter och rakar oss konstant under spelets gång...

weatherman - inte skäggig

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.
 
Top