Nekromanti felsägningar när man lirar rollspel

Allanon

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
62
Location
Kramfors
tjenare, vi har under våra senare spelmöten börjat skriva ner alla fatala felsägningar. vissa är helt sjuka. listar dem här:

KULT

L: Jag heter BOLAND
A: ok... B-O L-A-N-D-I-N

L: Vad har hänt med dig?
A: Nån jävla shaman slog mig. (schakal)

A: Finns det nån örtaffär med helande örter?

R: Du, för du är geniet bakom hjärnan.

J: Han bor i Manhattan.
R: VA!?! bor han i min lägenhet???

EON

R: Vi tar dom en by one!

R: Lyd or blyd!

J: Ska jag döda dig varsamt??

NEOTECH 2

R: När man har hörsel under 10 kan man ju ha hörselapparat. Men nu undra jag om det finns nån liknande sak om man har under 10 i SYN, nån synapparat lixom?
(alla övriga i rummet hade glasögon)

L: Finns det städer i Canada?

A: VA? måste man jobba för att få pengar???

Sen kanske nån kan förklara för mig varför de flesta tavlor kommer efter elva på kvällen =P.

We are the children of the KoRn
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Så kan det gå!

Jo det är ju ett av de stora nöjena när man spelar... Rätt vad det är så är det någon som häver ur sig sådanna saker. övertröttheten smyger sig på och allt bara slutar i kaos.

Min favorit av dina var helt klart "synapparat" grejen. Speciellt med tanke på att alla andra hade glasögon./images/icons/laugh.gif
"Finns det städer i Canada?" var också fin... Det säger ju en del om hur mycket man har tänkt efter innan man öppnar munnen.

I en Mutant Chronlicles session i vår grupp hände detta:
Spelare 1 sparkar upp en dörr (äkta actionfilm) där han vet att det finns "skurkar" och med draget vapen ropar han: "Upp med händerna era jävlar!" *Så länge allt väl*

Spelare 2: Hänger på med draget vapen: "Jag med!!" (det gäller att skilja på vad man gör och vad man säger)

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Så kan det gå!

Hmmm alla verkar råka ut för sådana felsägningar jämt.. Den enda gång jag kan dra mig till minnes var vid förrförra spelmötet:

Jag: "..och han har två små glada öron" (Jag menade ögon..)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,419
Re: Så kan det gå!

Ojojoj...
Här kommer lite från en DnD session:

Spelare 1 är dvärg...

SL: Ni ser ett troll...Vad gör du?
Spelare 1: Jag ruchar* fram...

*För de som inte vet är rucha dvärg på Alvspråket i Eon...

Samma spelare 1 fick i order att vända på bladet(pappret). Han tittar lite om kring sig och vänder på ett simulerat yxblad...

Stackars spelare 1 är nu ganska retad... =)

//Martin
"Ge aldrig råd för den dumme tar dem inte och den vise behöver dem inte."
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Re: Så kan det gå!

Följande felsägning med mig som SL i Mutant Chronicles mörka värld...

"Lampan skiter dig i ansiktet, så du ser ingenting..."

En av mina favoriter. En annan klassiker är "Sparkade dom in handgranaten IGEN?" Vi har också "Funkar verkligen det att använda en autoinjektor efter en spark i skrevet? Han kanske blir eregerad då..."

"The strongest tyrant cannot crush freedom of thought"
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: "Kom fram! Levande!"

Annars har man dom djupa tankarna som ploppar fram runt 2 på natten.. som en spelare spontant kom på..

"Kan man operera in eldkastare i näsborrarna" (fritt citerat...)


Watashi aku ryuujin desu
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: "Kom fram! Levande!"

<I>Annars har man dom djupa tankarna som ploppar fram runt 2 på natten..</I>

Eller tankarna som <I>inte</I> kommer fram... SL spelandes WFRP:
"Ni ser ett dussin skavens... (mumlar) Hur många är det?"

--
Åke
 

Lucifer

Veteran
Joined
24 Sep 2001
Messages
154
Location
Stockholm
Drakar Och demoner:
SL: Ni ska stjäla själa stenen. RP: Vilken sten ska vi stjäla. Sl: Ni ska stjäla själa stenen. RP: Ja! men vilken sten ska vi stjäla.

Eon:
RP har stält till bråk och snott en pipa av en stadsvakt och ska försvara sig i häktet:
SL: den där pipan du har, vart har du fått den ifrån? RP: Det är min fårpipa, jag växte upp som fårahede.

Neotech:
SL: Gatan är 50m bred.

Lucifer
 
Joined
21 May 2000
Messages
60
Location
Nånstans i norrland
Re: "Kom fram! Levande!"[OT]

angående tankar som kommer fram på natten.
jag tänker "kanske borde bjuda stockholms borna på chips via postorder"

/Den glada bävern, som det tog 8 försök att stava glada för pga trötthet
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
HaHa !!

HeHeHe !
Det är ju ALLTID skoj när nån råkar dribbla bort sig när man spelar. Synd bara att man aldrig skriver upp dem.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
*skrattar gott*
Jodå, det är alltid lika roligt när någon säger något som är totalfel, men alla uppskattar det ju...när man slutat skratta så pass mycket man kan andas igen. Men hur som helst, jag har en teori:
Det spekuleras mycket i studieteknik (vad i h-e har studieteknik med det här att göra? jodå, vänta och se...), t.ex. ska man inte plugga mer än 20 minuter åt gången, sägs det, för då blir hjärnan trött och uttråkad, och oskärpt. Därför ska man göra många små pauser, pyssla med något annat för att hålla koncentrationen på hög nivå. När man spelar rollspel studerar man ju inte precis, men man håller banne mig hjärnan ihåg hela tiden, och efter ett tag blir den naturligtvis lite trött, och då börjar felsägningarna dyka upp. Ju längre man spelar, desto oftare kommer felen, och när man sedan börjar spela sig in på dygnets mörkare timmar, då även KROPPEN börjar bli trött och seg, ja då är det helt kört. Då kommer felsägningarna i stort sett hela tiden, men jag måste medge att det är ganska roligt att försöka fortsätta spela då, när ingen orkar vara allvarlig längre, allra minst spelledaren. Det brukar bli en ganska intressant kontrast till den annars ganska allvarliga och seriösa stämning som brukar råda.
Well, that´s my theory, anyway...in reality it´s much worse than this...

/Skuggvarg

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Så kan det gå!

Det är verkligen synd att man inte anstränger sig lite mer och skriver upp alla såna där kul repliker. De jag gärna skulle komma ihåg är de som förlamat hela spelgruppen i skratt, så att man inte kunnat andas på ca en halvtimme efteråt, för att det fortfarande var så roligt. Det värsta är ju sen när man ska försöka "samla sig", för det går bara inte...det blir allvarligt en stund, sen tittar någon på någon annan, och sen brister det igen...

/Skuggvarg - med ett leende på läpparna

"Där ljus möter mörker, smyger en varg i skuggorna..."
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
lol

Själv minns jag ett tillfälle för nått år sedan då jag jobbade natt och gick av på Fredagsmorgonen och skulle åka ner till Falkenberg från Göteborg för spela, jag var SL, på kvällen tåget gick vid 12-tiden eller nått så jag gick aldrig och la mig så när klockan började närma sig 2-3-tiden på lördagsmorgon så var jag inte så klar i hjärnan så att säga. Detta ledda till att en SLP som jag själv hittat på namnet på, han hette Magosh, fick heta både det ena å det andra, bland annat Mogadishu, Mogash en massa andra konstiga namn som jag inte minns.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Gatan är 50m bred.</I>

Påminner mig om en skriftlig groda:
Jag fyllde i ett nytt rollformulär sent på kvällen, slog lite tärningar om kom fram till att RP:n ifråga var 1.72 m lång. Fyllde i färdigt och räckte över till SL, med kommentaren "Han är lite kort." SL tittade på papperet och började asgarva. Han räckte tillbaks formuläret och pekade på 'Längd'-rutan - där stod "Längd: 1.72 cm". Klart mest kortväxta RP:n hittills...
Nå, jag ändrade måttenheten och så började vi spela. Vi hade hållit på en stund innan jag tittade på formuläret igen. Nu stod det "Längd: 1.72 km".

--
Åke, som minner sig ett annat bisarrt fel, fast det utspelades rätt tidigt på kvällen. En spelare försökte övertyga en annan om hur enormt biffig hans RP var: "Jag får f-n Arnold att se wimpy ut! Nu snackar vi inte ens Conan, jag är uppe och klinchar med The Hulk! Fattar du?" (plockar upp två salta pinnar och håller upp dem framför sig) "DET HÄR ÄR MINA ÖVERARMAR!!"
Han lyckades aldrig förklara efteråt hur han egentligen tänkte där.....
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
ROTFL

"det här är mina överarmar"

lol,

*fortsätter skratta*

chrull - skrattar fortfarande...

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
En annan skriven groda.

En gång när vi spelade Mutant Chronicles, hade jag just gjort klart min RP, och så frågade jag SL: "Hur mycket pengar får jag?".
Och eftersom jag hade socialnivå 5, så svarade han att jag hade 30.000 spänn i startkapital.

Jag bad honom skriva upp det på mitt rollformulär. Han tyckte det var jobbigt att skriva alla nollor, så han skrev "K" istället för tusen. Lustigt nog så klantade han sig lite, och stället för att skriva "30K" så skrev han "3000K". Jag fick alltså 3 miljoner istället för 30 tusen. Sedan sa jag till honom när jag senare märkte vad som var fel (jag är ingen fuskare). Då sade han "Oj, det var ju fel! Få hit formuläret, skall jag fixa det." Klantskallen skrev då 300K istället. Så jag fick lik förbannat tio ggr mer pengar än vad jag skulle ha. Då sket jag i det hela, och bestämde mig för att behålla mina oförtjänta 300K kardinalsmarker. Han förstod aldrig.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Måste du säga det där om överarmarna? Jag sitter i skolans datasal och alla tittar konstigt på mig när jag försöker låta bli att skratta högt.

"A voice of chaos in a reasonable world"
www.senileape.cx
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: ROTFL

Allanons felsägningar var roliga, men när jag läste Rosen bisarra fel så.... Efter mina skrattsalvor väntade jag i 20 s. och läste om det igen... Skrattade minst lika mkt igen..
Ska spara den här tråden på datorn..

/[color:green]Han</font color=green> som börjar bli orolig för sig själv. Sitter ensam vid datorn på natten och skrattar
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: "Kom fram! Levande!"[OT]

Min bästa:
Konvent, sent lördag natt, Rollspel:Cyberspace.
Vi hade åkt upp till ytan i en cylinderformat metallhiss och när hissporten öppnar sig
står det ett gäng bad guys med stora heavy machin-guns utanför
som bara börjar peppra oss fulla med bly och våran mercenary, som vi hade betalt dyre pengar
för att försvara oss, skriker för fullt:
"Göm er i hörnerna - göm er i hörnerna, för fan"
- Vi stirrade underligt på honom och alla bara vek sig i skratt och vi kom av oss totalt.
Christian, stakkaren, för fortfarande heta "hörnan", nu 8 år efter.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Top