Nekromanti Feedback på playsetet Snecon till Fiasco

talgboll

Rollspelskollektivet
Joined
24 Apr 2014
Messages
242
Har skrivit ett playset till Fiasco. Det handlar om ett svenskt rollspelskonvent.



Det här är mitt första playset till Fiasco. Jag fattar att jag är grön så håll responsen konstruktiv. Jag har kanske med för mycket info. Vill för mycket. Vet att det är viktigt med balans och därför också viktigt att ha med även luddigt generella grejer som man själv kan utveckla. Hojta om det är för detaljerat, ok? [Allt inom hakparentes ska bort sen]

1. Jag vill först och främst veta om ni tror att någon kategori eller underkategori är broken och isf varför. Hjälp mig förstå.
2. Sen önskar jag förslag på detaljer (kategori eller underkategorier) som ni vill ha bort eller ha med. Helst både och.
3. Tips på filmer som utspelar sig på konvent eller mässor eller förmedlar känslan av nördstämningen där, tar jag också tacksamt emot.
4. Drop-in-upplägget i slutet får du också hemskt gärna tycka till om. Jag har klippt bort tonåringarna och körde på vuxet spel och inte jättemycket betoning på just konventsbiten. Tänker att det kommer in naturligt ändå.

Bara skriv kommentarer. Kör. Jag lyssnar och creddar såklart alla som kommer med bidrag som kommer med. Sånt här gör man bäst tillsammans. Tusen tack för all hjälp.
https://docs.google.com/…/1LkdL3SM7HU_U57ej0lbLtvRTFYD…/edit
 

Attachments

Top