Nekromanti feedback och idéer önskas - fordonsformulär

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Håller på att ta fram ett regelverk för strid med fordon och "tunga" vapen. Så något som därmed också behövs är ett preliminärt fordonsformulär (som nån annan sen kanske kan slänga en snygg layout på?) och idéer om vad som skall/bör/kan ingå på ett sådant?

Nån av er kanske har någon bra idé från nåt annat rollspel där man har tagit fram liknande? eller tips på rollspel som man kan kika på som inspiration?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Är dock medveten om att det kanske är lite otaktiskt att börja i "fel ände" och slänga upp formuläret innan jag presenterat regelförslagen.. det jag tänkte nu var dock bara att få någon inledande feedback på hur själva formuläret (bortsett från regler) kan vara utformat med exempelvis vilka detaljer/uppgifter som bör/inte bör finnas med..

Reglerna får ni hacka på senare är det tänkt :gremwink:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Meningen är väl att det "alternativa" skadesystemet, samt även vissa regeltolkningar i övrigt, ska kunna resultera i någon form av spelmässigt duglig funktion för fordonsstrider, eller strider mot fordon eller bara när fordon är inblandade helt enkelt.

Systemet kommer förhoppningsvis att kunna komplettera det skadesystem som i nuvarande form är regel i n2, eftersom det bygger på (och egentligen är en slags tolkning av) det som nu är standard. Därav exempelvis modellen med skadekolumnsfält för antändning osv.

Vi får se - det kanske inte fungerar överhuvudtaget :gremwink:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
bifogat - utkastförslag skadetabeller

Har tagit fram en testuppsättning skadetabeller för fordon (läs tyngre fordon, speciellt stridsfordon). Hoppas att det kan ge större överblick av mina tankar kring detta. Som ni ser är det tänkt att försöka få systemet så kompatibelt gentemot neotechs övriga skadesystem som överhuvudtaget möjligt.

Hur ser det ut??? Finns det exempelvis någon "extraskada" som borde kunna bytas ut mot något mera lämpligt? Ser nivåerna ut att vara i linje med respektive skadekolumnsfält från formuläret (här vet jag att nivåerna ännu inte är speltestade)?? Borde fler/färre del(träff)områden vara inräknade?

Är fortfarande medveten om att regelförslagen inte är delgivna ännu men det kommer förhoppningsvis också ut inom kort..
 
Top