Nekromanti Feature request: bokmärkeikon

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Det här kanske verkar lite meningslöst men det vore trevligt om wrnu hade en bookmark icon, en sådan som kopplas till ens bokmärke i webbläsaren. De är små och inte speciellt komplicerade, men ger två trevliga fördelar:

1) Det ser snyggare ut när man besöker sajten, särskilt om man får med en logga eller annan distinkt design-grej i den lilla bilden.

2) Man kan ha bokmärken som bara består av en bild, utan text. Varför då kan man undra? Kolla in den bifogade bilden så får ni se hur exempelvis jag använder bokmärkeikoner.

Ingen stor grej och inte så viktigt, men man kan ju alltid fråga...

edit: Skälet till att rollspel.nu på bilden har en Shacknews-ikon beror på att Firefox muppar sig lite om en sajt saknar bokmärkesikon och tar en från en annan sajt...
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Det är uppfattat.
Om du går till framsidan av webbplatsen så märker du att vi har en ikon för webbplatsen, som dock är det samma som Mambos grundikon. Det finns ingen satt för forumet och jag har ingen stor koll på hur forumets kod fungerar.

Men det är som skrivet uppfattat :gremsmile:.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Själv tycker jag bara det är fult med bokmärksbilder. Men ifall någon har någon nytta av det så väger ju det mer än någons estetiska åsikt.

/Seinet Wintermute - Trött
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Ja... om man vill ha sina menyer rena och snygga kanske det inte är så passande med bokmärkesikoner, men om de är hyfsat bra gjorda och de är lättigenkänneliga så hjälper dom en att snabbt och enkelt hitta det bokmärke man är ute efter. Grafik+text > bara text många gånger. Allt imho :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
vill man hålla sin bokmärkesrad snygg så kör man en webbläsare som inte plockar med de där fåniga grejjerna... Safari 2.0 tex :gremsmile:
 
Top