Nekromanti Favvo vapen?

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Vilket är ert favorit vapen?
Tycker ni om att springa runt med två stycken S&W eller kanske kanske ni hellre springer runt med ett fett gevär???
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Le Mat

Kom igen, hur tufft är det inte? Sex pistolskott och sedan ett hagelskott på det? Det som står upp efter den salvan vill jag inte möta i en mörk gränd, det säger jag bara! Och med det vidundret i höger hummer så kan man ha något ickestridigt i vänstern, eftersom Le Mat-en är elak nog ensam. :gremsmile:


Storuggla, allonz enfants de la patrie...
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Le Mat

Vet du vad det roliga är här?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Jag har inte Western och har heller aldrig spelat det :gremsmile: </font></td></tr></table>

Från filmer och sånt så är min personliga favorit nog nån Smith & Wesson... om jag inte minns fel så kommer det nån Westernfilm ikväll eller imorrn... ska kolla...

Jo, på tv3 imorrn kväll kl 21 kommer "American Outlaws":

TV3 21:00 American outlaws (22:50)
Amerikansk actionkomedi från 2001. När Jesse James återvänder hem från kriget är hemstaden utplånad av en järnväg. Rasande ger han sig ut på en bankrånarturné utan like. I rollerna: Colin Farrell, Scott Caan, Ali Larter. Regi: Les Mayfield.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Re: Gatling Gun...(Jälla Coolt!!!)...

...eller inte...

...har ingen favvo vapen, ville bara göra ett seiöst inlägg...
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Yeah baby!

Håller med, Le Mat verkar rocka :gremgrin:

Fast om jag själv skulle vara i vilda western så skulle jag nog välja någotslags gevär... Typ en Winchester 15 patrons gevär... Den har rätt många skott och så ger bygeln så att man snabbt kan ladda in en ny kula :gremsmile:

Det enda som egentligen är negativt med det här vapnet att det verkar lite halvtungt och lite långt (gillar lätta och korta vapen... det är en utav sakerna jag lärde mig efter att ha använt en AK4 :gremtongue:)
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: The time draws near...

jag har kollat på 5 ställen i GBG området och ingen har det (köpa över nätet kommer inte på fråga) och jag har bestämmt mej att köpa den nya utgåvan (Western 4?) om en vecka, det är la då den kommer ut?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: The time draws near...

"ag har bestämmt mej att köpa den nya utgåvan (Western 4?) om en vecka, det är la då den kommer ut?"

Va? Hemsidan säger inte ett knyst, ingen har sagt något på forumet och det stog inget i Fenix om det. Så.. varför skulle det komma nästa vecka? Missförstå mig inte, det vore apballt om det kom då, men jag har inte ens sett en notis om att det gått till tryck...

"jag har kollat på 5 ställen i GBG området och ingen har det (köpa över nätet kommer inte på fråga)"

Säg till på SF Bokhandeln att du vill köpa det, så ska du se att de kan ta in ett från Stockholm åt dig.


Storuggla, knuttar i kilt
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: The time draws near...

Jag kollade SF Bokhandeln i GBG, tre stycken "Tradition" i GBG och en i Kungsbacka, Nada, Nada, Nada, Nada och till sist Nada. Men jag ska ringa till SF Bokhandeln imorrn igen för att kolla...
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: The time draws near...

Va? Hemsidan säger inte ett knyst, ingen har sagt något på forumet och det stog inget i Fenix om det. Så.. varför skulle det komma nästa vecka? Missförstå mig inte, det vore apballt om det kom då, men jag har inte ens sett en notis om att det gått till tryck...
Jag kommer inte riktigt ihåg vart jag såg det, men jag är typ 98% säker på att jag INTE drömde. Nån sa att det skulle komma den 15:de September och nån annan sa att det skulle komma ut den 13:de i Borås.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Alltså, en vanlig winchestergevär tycker jag är gansak coolt att använda. Hagelbrakare likaså...
Doxk så skulle jag nog xåxå tycka att det vore gansak coolt att smattra igång med en gatling-gun.. :gremtongue:
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Volcanic-pistol. Gärna en med lång pipa.
Eller kanske en Starr 1858 DA Army, mest för att det är en snygg ovanlig puffra som man aldrig ser i filmer (eller är det inte en sån Clintan har i Unforgiven, precis i början av filmen?).
Annars är ju Colt Dragoon jäkligt snygg.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: The time draws near...

SF-bokhandeln i Göteborg ska ha spelet. Jag skickade i och för sig nya spel till dem i början på veckan, så de kan haft tillfälligt slut.

/Anders
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: The time draws near...

Med risk för att göra alla besvikna. Men nya Western kommer inte ut den 15:e september. Ingen hade varit gladare än vi om så hade varit fallet. Vi arbetar på så mycket vi hinner med den nya upplagan, men inget releasedatum är bestämt ännu.

Datumet den 15/9, vet jag inte var det kommer ifrån. Vi har aldrig uppgivit ett så exakt datum i allafall. LOvar att information kommer upp på rollspel.com när det är dags (och här också).

/Anders
 
Top