Nekromanti Favvemonster? (spoiler MiM såklart)

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Så... antar att alla har kollat igenom MiM nu.
Nå... vilket är er favorit bland de nya monstren? Varför?
Mitt val faller nog på Vrakylaken, den känns kanske lite sci-fi-aktig men kan säkert passa bra till ett och annat äventyr. Spelarna lär inte ha en aning om vad som egentligen händer i stan när vrakylakerna börjar spridas, de gissar kanske på typ kultister men så är det egentligen parasiter...
Vad tycker ni, då?
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Viva Das Wyrd!

Jag feting-diggar Wyrden. Ett monster som inte ens dom största och mest koboldiga spelarna kan rå på utan rejäl backup :gremsmile:
Jag har hållit min MiM inlåst och borta från spelarna så att dom inte ska läsa om detta finfint maffiga monster :gremtongue:
Jag ska introducera Wyrd'en för dom på nästa spelmöte, om typ en vecka :gremlaugh:

/Yvian - Power To The Wyrds (and the "Jag"-word :gremtongue:)!
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Mörkerhund

Diggar verkligen mörkerhundar..har gjort det ända sen MV.

Dom är för coola..speciellt i flock :gremwink:

/Revan som har sitt skötebarn Tazaghirr den Svarte
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: Alla har MiM?

Så... antar att alla har kollat igenom MiM nu.
Jag har inte ens köpt boken.

Har alla tillgång till alla moduler? Jag som saknar MiM, vapenmästaren och Vandöda känner mig lite efter. Dessutom har jag inte de fördömdas sista hopp eller regnsynd. Jag ska köpa MiM (alla verkar tycka den är toppen) och jag har gett order till två av mina spelare att köpa vapenmästaren och vandöda.

I gamla monster och varelser gillar jag mest de som nu är barbariskafolk. Men hyggelmonster är inte heller tokiga.
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Re: Alla har MiM?

Har alla tillgång till alla moduler?
Nej... Jag har bara Mundana, M&V, Religioner, M&M, Dvärgar och S&P, men man klarar sig rätt bra med det med, men det är ju inte annat än att man längtar tills man har tillräckligt mycket slantar över...
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
Självklart

Självklart blir det Ursinen. Den är stor, ser tuff ut. En riktig utmaning och deras livsstil är underbart hehe. Annars så tycker jag om Fenixen. Den fågeln har jag alltid varit fachinerad av. Glöder när de anfaller och är ett underbart fågel på utseendet.

*Spez läser en bok om monster. Helt plötsligt slår han i näven i bordet. Han reser på sig och säger till sin vän Vamalla i värdshuset Flåsande Hästen. "Vi skall ge oss av norrut in till Mitheraskogen" och ger Vamalla boken och går ut. Vamalla kollar i boken och ser på en bild på en gintastisk björn som hon aldrig sett förut. Hon suckar och går efter Spez.*
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
De hemskaste finns inte med i MiM...

Danhörningen, den är dessutom gratis.

Titta gärna igenom resten av Drängarnas monstersektion för fler (och i vissa fall seriösa) varelser.

/Joel - med glimten i örat
 
Top