Åh, det här blir svårt. Jag är ett ganska inbitet Pokémonfan och kan inte riktigt bestämma mig för bara en favorit.
Men okej:
1. Eevee / Umbreon
Eevee är en favorit sedan länge. När jag och min kusin som 12-åringar spelade Pokémon och gav varandra Pokémonsmeknamn baserat på första bokstaven i våra förnamn, så fick hon Meowth och jag Eevee. Jag älskade att leka räv som barn, så det passade rätt bra. Det är dessutom den första pokémonen som kunde utvecklas åt olika håll. Supercoolt! Med generation 2 kom så då min favoritutveckling: Umbreon. Med en 13-årings logik så finns det ju ingenting häftigare än
nattversionen av Eevee. En hyfsat bra tank (Hög def och spec.def + lär sig Moonlight), som samtidigt är söt. Men alla "eeveelutions" är fina. Utom Sylveon, möjligen, som jag tycker är lite obehaglig. Rosetterna måste ju vara gjorda av hud?!
2. Totodile
Den bits, jag bits. Vi kan relatera till varandra. Dessutom är den söt och påminner om drakarna från
Bubble Bobble, ett spel jag hyser extrem nostalgi för.
3. Tyrantrum
Jag gillar köttätande dinosaurier. Tyrantrums design är cool. Det fanns något väldigt tillfredställande med att mata "poké puffs" till en stor och taggig T-rex. Dessutom har den varit användbar i båda X/Y och Z-A.
Överlag är jag annars förvånande förtjust i olika
flygande pokémon. Jag har en lätt tendens att samla på mig alltför många flying-types i mitt team, så pass att elektriska pokémon kan vara ett problem. Fearow, Gyarados, de legendariska fåglarna, Noctowl, Xatu, Staraptor... Det är liksom "hög lägstanivå" på alla fåglarna, tycker jag. Så skulle jag ha en "trainer type" som är vanligt förekommande i spelen skulle jag nog ändå bli en Bird Trainer (såvida inte något av skurkteamen lyckas rekrytera mig först).