Favoritpokemon

Alltid varit Cubone, i ett annars ganska glättig värld har vi en unge som bär sin mammas skalle som hjälm, typ lårben som klubba och är hjärtekrossad så dess gråt ekar i sin mors kraniehåla. Någon som hade lite oförlösta trauman som kom på denna.
2104-Shiny-Cubone.webp

Alltid varit Cubone, i ett annars ganska glättig värld har vi en unge som bär sin mammas skalle som hjälm, typ lårben som klubba och är hjärtekrossad så dess gråt ekar i sin mors kraniehåla. Någon som hade lite oförlösta trauman som kom på denna.
View attachment 28214
Letar man så finns det totalt mörker i Pokemon-världen. Typ pokemon som är själar från mördade barn och hela svineriet.

Klart det gör 😂

Vänta, jag googlar…

Drifloon!

”It is whispered that any child who mistakes Drifloon for a balloon and holds on to it could wind up missing”

View attachment 28218
Flera pokemon kör på Äta själar-temat. Några är ballonger som bär bort dig och äter din själ, några drar ner dig i sanden och äter din själ, några lurar ut dig i skogen och äter din själ. Men det finns andra sorters mörker i pokemon än äta själar!

1770718701115.png1770718743647.png

Paras har två parasitsvampar på ryggen, när den utvecklas till parasect har parasiten blivit så stor att den har gått full Cordyceps och det är svampen som styr.

Last edited:
Några runner-ups för mig är:

Shedinja. Lite gimicky i sin speldesign, men kom igen - den är en Ghost/Bug-pokemon som är det avömsade skalet från en annan pokemon.
1000023351.png

Volacrona. En av få bug types som faktiskt är bra. Designen är baserad på en seraf, hur coolt är inte det?
1000023352.jpg

Caterpie (shiny). Caterpie var den första pokemonen jag fångade och satte tonen för hur jag värderar dem. Och därtill min favvo-shiny.
1000023353.webp

Några runner-ups för mig är:

Shedinja. Lite gimicky i sin speldesign, men kom igen - den är en Ghost/Bug-pokemon som är det avömsade skalet från en annan pokemon.
View attachment 28223

Volacrona. En av få bug types som faktiskt är bra. Designen är baserad på en seraf, hur coolt är inte det?
View attachment 28224

Caterpie (shiny). Caterpie var den första pokemonen jag fångade och satte tonen för hur jag värderar dem. Och därtill min favvo-shiny.
View attachment 28225
(Om man tittar på hålet i Shedinjas rygg, från vilket original-pokemonen krälade ur, så blir man galen - på tal om pokemonmörker)

Åh, det här blir svårt. Jag är ett ganska inbitet Pokémonfan och kan inte riktigt bestämma mig för bara en favorit.

Men okej:

1. Eevee / Umbreon
Eevee är en favorit sedan länge. När jag och min kusin som 12-åringar spelade Pokémon och gav varandra Pokémonsmeknamn baserat på första bokstaven i våra förnamn, så fick hon Meowth och jag Eevee. Jag älskade att leka räv som barn, så det passade rätt bra. Det är dessutom den första pokémonen som kunde utvecklas åt olika håll. Supercoolt! Med generation 2 kom så då min favoritutveckling: Umbreon. Med en 13-årings logik så finns det ju ingenting häftigare än nattversionen av Eevee. En hyfsat bra tank (Hög def och spec.def + lär sig Moonlight), som samtidigt är söt. Men alla "eeveelutions" är fina. Utom Sylveon, möjligen, som jag tycker är lite obehaglig. Rosetterna måste ju vara gjorda av hud?!
Pokemon TCG Prismatic Evolutions: All Eeveelutions - Dexerto

2. Totodile
Den bits, jag bits. Vi kan relatera till varandra. Dessutom är den söt och påminner om drakarna från Bubble Bobble, ett spel jag hyser extrem nostalgi för.

Mystery dungeon Totodile must be protected

3. Tyrantrum
Jag gillar köttätande dinosaurier. Tyrantrums design är cool. Det fanns något väldigt tillfredställande med att mata "poké puffs" till en stor och taggig T-rex. Dessutom har den varit användbar i båda X/Y och Z-A.
Tyrantrum | WikiDex | FANDOM powered by Wikia

Överlag är jag annars förvånande förtjust i olika flygande pokémon. Jag har en lätt tendens att samla på mig alltför många flying-types i mitt team, så pass att elektriska pokémon kan vara ett problem. Fearow, Gyarados, de legendariska fåglarna, Noctowl, Xatu, Staraptor... Det är liksom "hög lägstanivå" på alla fåglarna, tycker jag. Så skulle jag ha en "trainer type" som är vanligt förekommande i spelen skulle jag nog ändå bli en Bird Trainer (såvida inte något av skurkteamen lyckas rekrytera mig först).

Back