Favoritpokemon

verlandes.

rollspelskollektivet
Mina barn har kommit in i en pokémon-fas, så mitt liv är rätt mycket Pokémon nu. Jag är enormt okej med detta, älskar Pokémon! - spelade Red när det begav sig och har i vuxen ålder spelat Emerald och White, men också alltid haft ett öga på IP:n och hållit mig à jour med de nya iterationerna och deras monster.

Det som tilltalar mig mest med spelen är hur mycket det lutar sig in i att ha en favorit. Så vilken är er favvomon?

Min är: Scolipede. Bug Type är mitt jam och Scoli har Speed Boost samt tillgång till Dragon Dance vilket gör den till en rätt ok pokemon. Därtill är den designad efter en häst, vilket gör den till en självklar companion-pokemon. Min scolipede från Pokémon White heter Marengo och jag älskar honom.

1000023274.jpg

Langa era!

Last edited:
Psyduck. Psyduck har alltid jätteont i huvudet. Psyduck har sån fruktansvärd jävla dödsmigrän att den manifesterar sig som psykisk smärta hos hans omgivning.
1770633321238.png
Stackars, stackars Psyduck. Vi borde verkligen göra något för att underlätta hans liv. ELLER SÅ LÅTER VI HONOM LIDA OCH ANVÄNDER HANS SMÄRTA SOM ETT VAPEN!

Jag älskar Psyduck

Last edited:
Abra har alltid varit min svaghet. Du behöver alltid ha en plan för att fånga en, det går inte att göra utan förberedelser. Den är helt värdelös (men söt!) som liten och blir ett monster som stor. Som en Magikarp med personlighet liksom.

Abra har alltid varit min svaghet. Du behöver alltid ha en plan för att fånga en, det går inte att göra utan förberedelser. Den är helt värdelös (men söt!) som liten och blir ett monster som stor. Som en Magikarp med personlighet liksom.
I Gen 1 var den ju top tier!

1770639699365.png

Alltså. Jag har mest spelat Pokemon Go och det var nu rätt länge sedan men kolla på honom.

Han är motsatsen till mig. Jag sover 4-5 timmar per natt (kompletterat med nån liten gubblur på eftermiddagarna), har alltid ett gäng olika projekt och fler hobbies än det är rimligt för nån människa att ha, plus att jag jobbar på ett jobb med tusen rörliga delar där jag dessutom ofta tar på¨mig extraansvar för att jag blir erbjuden så mycket roligt.

Men.

Egentligen vore det ju rätt skönt att bara vara en tjock björn som mest ligger och sover.

Psyduck. Psyduck har alltid jätteont i huvudet. Psyduck har sån fruktansvärd jävla dödsmigrän att den manifesterar sig som psykisk smärta hos hans omgivning.
View attachment 28180
Stackars, stackars Psyduck. Vi borde verkligen göra något för att underlätta hans liv. ELLER SÅ LÅTER VI HONOM LIDA OCH ANVÄNDER HANS SMÄRTA SOM ETT VAPEN!

Jag älskar Psyduck
Viktigt tillägg: Golduck kan dra rätt åt helvete. Alla som låter sin Psyduck evolva är usla människor med dålig karaktär.

Nu har jag redan nämnt en men råkade glömma min riktiga favorit. Det här är bara för att den är så förbaskat söt. Bulbasaur är bäst och sötast.

1770671166004.png

Lickitung är en charmig rackare.
1770673244142.png
Särskilt i det här sushiätarminispelet från Pokemon Stadium till N64:
1770673160695.gif

Back