Favoritplatser i rollspel

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Nämn en eller ett par "fysiska" platser inom rollspeslore som ligger er varmt om hjärtart!

Mina:

Zerim: Byn vilken man utgår ifrån i drakar och demoner 91 grundäventyr.

Nimto: Stad i Asharien till Eon där jag spenderat oerhört mycket tid.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
598
Location
Göborg
Jag har alltid undrat över bakgrunden till namnet Mos Mosel, en plats jag har gjort alldeles för lite utav (MT). Men semestra i The Edge på Al-Amarja (OTE) hade varit underbart att göra igen. Seattle (runt 2082) är en fascinerande plats med många intressanta händelser som vi skall tala tyst om ("Never, ever strike a deal with one dragon!") (SR). Platser jag skulle vilja besöka (som spelare) är Kandra (EDD), Pendon (EDD), Sandukar (Noir), Låstuna/Lockhaven (MG) och Göborg/Hindenburg (igen) (MUA).
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Chicago i första vampire och New York i Werewolf. Och så Boston 20-tal i vår nuvarande CoC-kampanj.
Trakorien så klart, Och Marsklandet.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Chadarians Hopp och Jalamo-Tamatz/Eon.
Krilloan/DoD

Nu spelar jag ju dock bara Zanguina, och då får jag säga Ibstariac och Ayvard, som håller på att formuleras för en åtminstone något bredare publik.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Jag har knappt varit i några av de klassiska platserna… Större delen av min bana som rollspelare har ju spenderats i olika hemmabyggen och så.

Men Luna City ligger mig ändå varmt om hjärtat fortfarande, tror jag, Om vi pratar köpe-spel som jag inte byggt själv. Mörka gränder, höga hus, gengasbilar, megaföretag, stora axelskydd, monster och mutanter i kloakerna.

Jag har spelat Tatters of the King några gånger nu, och börjar definitivt känna mig ganska bekväm i dess London.

Annars är nog den rollspelsplats jag spenderat mest tid i faktiskt Elemin, från Ödesväktarna. Det spelet började ju som ett av våra hemmabyggen, men finns nu utgivet. Här har jag många minnen. Eller jag har i varje fall känslan av att ha många minnen där; faktiska minnen har jag rätt få av.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Chicago i första vampire och New York i Werewolf. Och så Boston 20-tal i vår nuvarande CoC-kampanj.
Trakorien så klart, Och Marsklandet.
Ja marsklandet, vilken fantastisk plats!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,329
Arken(år noll)
Tistla Fäste
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Krilloan
Hindenburg
Nuln
Vindarnas tempel i Barbia
Karvosti
Marjura/Trakorien
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Arken(år noll)
Absolut. En plats jag önskar jag hade chansen att återbesöka, men med tanke på att hälften av den gamla gruppen har flyttat från staden så... Det blir nog inte av.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Fuck, jag vill inte besöka platser jag vill vara på i rollspel.

Kandra verkar ganska trevligt. Jag kan spendera en weekend där.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,023
Location
Ereb Altor
  • Dai-Tokyo
  • Altdorf
  • Hindenburg

Sedan har jag fått den fantastiska möjligheten att återskapa många andra av mina favoriter:
  • Krilloan
  • Pendon
  • Morelvidyn
  • Palamux
  • Kopparhavet
  • M.fl...
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,986
Location
Umeå
Finns bara en plats. Herubar Gûlar. Där har jag nog spenderat mer tid än någonstans annars. Både ensam läsandes, spelledandes nya karaktärer och spelare om och om igen och sett de flesta av dem dö innan de ens kommit ner speciellt djupt.

Det är en så konstig plats. Så lite Sagan om ringen. Så otroligt lite Sagan om ringen. Men så otroligt mycket kärlek och stämning. Nostalgisk sådan förvisso från ett jag i tioårsåldern.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Trudvang. Jag har svårt att välja mer exakt, men ska jag välja en plats får det bli Vildhjarta.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Min egenpåhittade stad Nabourne (vars turistguide figurerade i wrnu:s kalender för en massa år sedan. En senmedeltida-renässansstad med hyffsat lite motsättningar mellan folkgrupper, massa olika kulturer, ok hygien är den stad som jag helst skulle besöka om jag var sugen på en stadssemester. Inte för att Vattnadjup och Gråhök skulle vara tråkiga, men de känns lite otryggare och skitigare.

Skulle farorna vara omhändertagna så skulle jag nog vilja åka ett varv runt i multiversum och det blir genast svårare att välja platser.

Skulle vara fräckt att arrendera en spelljammer och segla genom några kristallsfärer, besöka Attilan på månen, ta några semesterdagar på Risa, besöka Egypten under Akenaten, se dinosaurier i Levande landet, besöka Atlantis...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Aligherios (Sagospelet äventyr) var rätt härlig att utforska när jag skrev Drottning Död. Som spelare har jag väl mest varit på marjura/trakorien, men jag är inte helt säker på att det varit särskilt minnesvärda platser. [Generisk Förbjuden Zon] gillar jag ju dock. Skattletande är mysigt.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,654
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Några platser jag kommer att tänka på spontant är
  • Vimary / Hom från Tribe 8
  • Under, en megadungeon från en väns kampanj
  • Jakalla, stad i Empire of the Petal Throne
 
Top