Nekromanti Favoriter

S_o_C

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
32
eftersom det var någon som klagade över att det var för döt på forumet så har jag en fråga,
Vilka är era favorit karaktärer i vestern och vilken roll föredrar ni???
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Min favoritkaraktär är en av mina spelares prisjägare, Lewis. Han är omåttligt klantig. På tre äventyr hade han sönder både sitt gevär och sin pistol. Han hittade senare en ny pistol, men ammunitionen från den gamla passade inte. Sicken otur!
Favoritroll måste bli cowboy. Vilken roll passar bäst in på Lucky Luke förrestem?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Spelare är min favoritroll. Även om jag aldrig spelat utan bara varit spelledare.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Sådan är min förbannelse också. Alltid Spelledare, aldrig spelare /images/icons/sad.gif


Storuggla, hojtar
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag har ändå haft tur. Jag har gått ifrån en period då jag konstant var SL till att vara SL på halvtid. Nu var det ett tag sedan som jag ledde ett äventyr. Känner hur det spänner i den gamla SL muskeln. Är helt klart sugen på att spelleda ett nytt äventyr.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jovisst, men han kunde ju kasta lasso som Pecos Bill också, och det var det som ställde till det i bollen.

Daniel, fortfarande snurrig./images/icons/hairy.gif
 

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Jaa..han är ju en cowboy egentligen det är bara det att han är jävel på att skjuta och inte har särskillt mycket med kor att göra...
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
Lucky var nog cowboy..han sjunger ju "I´m a poor lonesome cowboy" i slutet på böckerna..

Favvoroll är nog spelare..men spelade en gång en revolverman för hundra år sen typ..den grymt coola svartklädda killen, ett halvblod på jakt efter sin ännu grymmare mentor som med hårda metoder hade tränat upp honom. (lite efter pocketboken djävulens lärjunge..en dammig bok i garderoben).
Han blev i alla fall så bra att spelledaren beslutade att hänga honom i ett högt knotigt träd..
 

Kormantaouk

Veteran
Joined
7 Mar 2002
Messages
69
Location
Grästorp
hmmm...
ok..

d får nog bli min nuvarande karaktär, en Korean uppväxt i Boston, som blev dumpad i en lastvagn av sina polare å(utslagen alkis) vaknade upp i Colorado. favoritvapen: Bowie och avsågat Sharphagelgevär med pistolgrepp hölstrat på ryggen, mitt alias e "Buckshot Charlie". på ett äventyr har ja dödat 5st snubbar me haglet.... he he he..../images/icons/thinks.gif
 
Top