Ethelberth av Etemenaki, en numera framliden asharisk-sabrisk handelshusherre med bas i Nada med fantastiskt mycket pengar, bra utseende, talets gåva och en kuslig förmåga att ta på sig äran för allt möjligt som hans underhuggare gjort åt honom.
Han uppnådde även skicklighet inom svärdfäktning och improviserad magi (psykotropi) innan han blev mördad och fick sin identitet stulen av en personifiering av dödssynden Lusta i det förbrända Tarkas, och han efterlämnade sig en handfull frillor i asharinahalvöns alla länder och solgudarna vet hur många oäkta barn.
Utöver honom så har jag inte spelat med många fler karaktärer i kontinuerliga kampanjer, men jag har gillat många av mina karaktärer som jag bara spelat med i bara något enstaka äventyr. Marnakhtiraken Glenn som var gästarbetare i Caserion (han arbetade med att lasta på och av varor på handelsfartyg i Marek Pomian's hamn och hade en påtagligt gôtebôrsk dialekt) och rakhoriagenten Layla (en kidnappad och från barnsben hjärntvättad kiriyaälva som klädde sig i minkpäls - да - och rökte anakronistiska cigaretter med munstycke och var olyckskorp och led av extrem avundsjuka) är de främsta av dessa pärlor jag minns.