Nekromanti Favorit vapen?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
De få gångerna jag spelar (är ofta SL) så tillförlitar jag mig på "Sårade Änglars Spjut" (ja, det är en besvärjelse) /images/icons/wink.gif Jag har nämligen 12 i dolk... och det är den enda vapenfärdighet jag skaffade /images/icons/smile.gif Varför? Jag är k*t på magi och hatar närstrid.../images/icons/wink.gif

Blodbesvärjelserna är också kuliga /images/icons/smile.gif men det är så grymt svårt att alstra nekrotropi (och jag går inte omkring med döda hundar i bältet riktigt - inte så uppskattad bland andra sanarialver) utan kongelat :-/

Stridssvärd vet jag är bra om man är krigare (vilket jag aldrig har varit, men jag har kollat på spelarna)... kraggsvärd och binderakkhammare är så opraktiska...

/P|uT0NiUm

"Kik ass"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vilket vapen tycker ni bäst om?"

Ett helt vanligt jävla svärd.

"Varför?"

Det är snyggt, okomplicerat, praktiskt, fälltmässigt, kräver inga batterier och väldigt få externa resurser. Alla dessa fördelar blir extra tydliga om man får se ett i verkligheten.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Helt klart svärd. Om de är det effektivaste är jag osäker på men de utgör ofta de vackraste hantverken och har en trevlig symbolisk betydelse.

Dock är jag ett större fan av magi men det var inte det du ville veta.. :)
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Lyfali! De är lätta, slagkraftiga och kan användas med 1 hand om man har en någorlunda stark person...
Annars föredrar också jag magi, faktiskt...

//Exarch
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Någerlunda stark person? Ähm, Lyfali har 16 i STYK om man bär det i en hand! Tycker du det är normalt att folk har detta?

Nä, usch för power-gaming. Varför tror du Lyfali har ett handtag för två händer om man inte ska hållas i det...? Vill man ha ett svärd som kan beräs med en eller två händer ska man skaffa sig ett slagsvärd (Eons version av bastardsvärden - d.v.s. en-och-en-halv-handssvärd). Det är bara fult att göra rollpersoner med 16 i STY bara för att de ska kunna hålla ett specifikt svärd med en hand!

/Emil
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Yxor är inte riktigt min grej, så det brukar bli ett enhandssvärd (läs: stridssvärd) kombinerat med en hyfsat stor sköld - gillar sköldar. Vill man ha en bjässe till rollperson brukar jag välja slagssvärd för att det ska funka bra både med en och två händer.

/Emil
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Hmmm, eftersom jag är himla taj på lönnmördare så måste jag säga Ahma, men även naturliga vapen tycker jag kan göras coolt. Allt handlar om hur man själv föreställer sig användandet av vapnet.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Alla! Beror helt på kultur!
Men, ska jag välja några favoriter så är det melorionsvärd, lyfalisvärd, binderakk och jaktspjut. Inte för att jag spelar, men jag har en massa SLP:s :).
Sen får man ju tänka på de kulturella begränsingarna som finns. T.ex., andra än sanari- och thismalver _har inte_ lyfali, punkt.

/RipperDoc - det är bra med kulturella begränsignar...skapar kontraster

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
Vad sägs om en stulen Zorianstav i händerna på en klurig magiker? Helt klart mitt favoritvapen. Det skadar ju heller inte om denne kan någon liten stridskonst där staven ingår som moment...

/Elrond, måste nog skapa en sådan stridkonst...
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Lyfali är ju jobbigt..
Om du kommer in i en alv by så kommer alla att tro att det är krig..

WHaLe - Som läst om alvernas vapenetikett...
 
G

Guest

Guest
Da eller Leng helt klart.
De är de vapen som JAG anser
är snyggast, och att de är
utmärkta på att tjoppa(hugga)
av fingrarna på ficktjuvar
är en liten bonus!

Mvh Ezzy - förövrigt anser jag att Karthago bör förintas!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag bara säger en sak: 2-handsyxa !!
Av den enkla anledningen att den krossar allt som du kan tänka dig !
Sen i mindre områden så föredrar jag sköld och 1-handsyxa.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Det är många som har skrivit svärd.
Som förtydligande kanske jag ska skriva att ni menar cinneach =)
Cinneach är det helt klart tuffaste vapnet..

WHaLe
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Cirecald och Melorsvärd: snyggast
Ishani: mest pseudo-japanskt
Leng: ser köttigast ut

Sedan har vi en uppsjö andra vapen som också är jävelsnygga :)

- Ymir, gillar cirefaliska svärd
 

daZZeTh

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
47
Location
Skellefteå
Helt klar yxor. Varför? För att de ser fetare ut än svärd. Men även ett fint armborst i nävarna kan aldrig vara fel att ha…
Och, jag har tagit stridsgisslet till mitt hjärta, på något vis tycker jag att det är medeltids världens motsvarighet till hagelgevär (som är en annan favorit).
 
Top