Nekromanti Favorit RP?

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Hittills Palantire Quest. (LOTR)
Men WOTC kommer nog att ta över den platsen snart.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Får ju spela så sällan så...
Egentligen så är det nog en brun anka jag hade i DoD...
Det var många år sedan, men han var rolig...
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Det är som att favorisera ett av sina båda /images/icons/baby.gif/images/icons/baby.gif barn... Jag har en men det får jag inte säga.

Varför får inte SL ha favoriter???
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
På den gamla goda tiden när jag var liten och gick i högstadiet. Då spelade vi vårt första seriösa rollspel. Och då spelade jag *trumvirvel, sptolight, köret*
Angus, krigare extraordinär. Denna dumsnälla, lite lätt arroganta och lite väl självsäkra krigaren har sedan länge satt mig i mitt hjärta för att stanna. Dom "off-live" skämten vi dragit om stackars Angus är så många så jag och mina kompisar minns dom inte.

Fy dig ! Nu fick du mig att bli nostalgisk...... /images/icons/blush.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Lan, Lan, Lan. Han menade favorit rollperson inte favorit rollspel eller favoritäventyr.
 

Khobo

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
115
Location
Linköping
Skogsalv och smugglare

Åh, han är död sedan länge men det måste vara en skogsalv från DoD... Vi spelade tre bröder, och vilka äventyr vi var med om! Vilka tider det var... Minnena bara väller fram /images/icons/smile.gif
Tyvärr blev alla tre dödade av en annan spelare som spelade orch. SL var tyvärr ganska partisk (Jo, Christoffer, det var du!)
Ja den orchen var rolig han...

Annars var det en smugglare i ett hemmagjort sci-fi spel. Hmm. Frågan är om inte han kommer före skogsalven vad gäller favoriter... Han var emot allt vad cybernetik hette, men hans kompisar gick runt med allehanda inlägg... Ja smugglare var roligt det... Mycket fick man vara med om. Åkte runt i sitt gamla skepp och utförde suspekta uppdrag åt folk i mörka kläder som vägrade berätta vilka de var. Men vill man ha snabba pengar så frågar man inte...

Det bästa var nästan att han inte hade några kopplingar eller likheter med Han Solo.

"Är den levande så tar vi extra betalt vet du va?"
"Ja, men den är inte levande."
"Nå, bra. Då ska det nog gå bra."
"Men ni måste mata den med innehållet i de här lådorna två gånger varje dag"

Men även han blev dödad av en rollperson! Sällskapet flög ovanför en djungelplanet där smugglaren ville att de skulle gömma sig för militära skepp som jagade dem i rymden. Viss meningsskiljaktighet uppstod med en trilsk dvärg, som sköt smugglaren ett flertal gånger med sin laspistol. Kräk. Smugglarens kumpan, den andra rollpersonen, sköt ihjäl dvärgen och smugglaren pumpades full av piller och konstiga sprutor. "Jag kanske kommer klara mig!" tänkte smugglaren. Sen skulle kumpanen ta över kontrollen på skeppet, eftersom smugglaren (som var den enda piloten) var för skadad för att göra något alls. Det gick inte alls, så skeppet störtade och alla dog.

Varför blir alla mina favoritrollpersoner dödade av de andra spelarna?

Mattias
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Det måste vara Eos Läkaren som jag spelade med i ca 1 år.
Han var lönnmördare, och de thar skrivits en del om honom på forumet. Eller iaf det han gjorde mot en av medspelarna.
Han var helt underbar, och var den bästa karaktären jag spelat med.. Men i slutet var han inte så populär, då gjorde jag mig av med honom. Men Eos "lönnmördarläkaren" är min favorit!!! /images/icons/devil.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Senil magiker

Torde vara min senile magiker som varje gång han skulle göra magi så slog jag ett slumpslag. Slumpvist vald magi. Tummen upp! /images/icons/laugh.gif
Sen att han var gammal och gaggig var ju en annan sak. Kunde inte tänka klart länge nog för att avsluta en enkel mening heller. Vägrade sitta eldvakt på natten, delade aldrig med sig. Var en gammal grining gubbe helt enkelt.
Och jag hade apkul! /images/icons/grin.gif


Storuggla
 

Demolas

Veteran
Joined
14 Feb 2002
Messages
62
Location
Edsbro
Min favo må vara min aggresiva pyar-alv som hugger ner dom flesta med sitt carwelan om dom bråkar med han(vilket en uppstudsig gladiator fick känna på)./images/icons/smile.gif
 

Attack Nisse

Veteran
Joined
28 Jan 2001
Messages
28
Favorit är så svårt...
Men som jag gillar sådär är en kamoriansk jägare. Han fick dock ett hugg över ögat så nu är han enögd och kan inte använda sin båge /images/icons/sad.gif. Efter att han blev enögd så tyckte jag att det var lite tråkigt att spela med honom, så han fick helt plötsligt en deathwish, T ex:
Vi blir in låsta i ett stort hus. Vi känner hur de börjar lukta rök. Aj,aj tänker vi och klättrar upp på taket genom ett hål (det var ett långhus á la viking). Väl där ser vi 3 busar på båda sida av huset, alla mina kompisar hoppar ner på ena sidan, jag väljer andra. Tre mot en tänkte jag, de klarar jag väl inte, men jojo men, i princip utan en skråma, och så fortsatte det hela äventyret igenom!
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Det måste vara min allra första RP till kult...
En dagisfröken som hade vissa sexuella avvikelser och till slut blev gripen av snuten och satt i finkan efter att ha kidnappat tre barn och låst in dom i min källare... Hehe sjuk jag nejdå....

Darkly Out
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Re: Skogsalv och smugglare

Anledningen skulle kunna vara att du retar upp dina motspelare och på så vis även slutligen din SL. Om han nu är så partisk som du säger så kanske det är dax att byta ut honom? Eller?

Försök att inse att rollspelet ska vara ett SPEL och inget annat. Och glöm inte det viktigaset. Ingen ide att gråta över spilld mjölk...

Darkly Out
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Hehe...

Jag har en gammal polare som dessvärre inte spelar med oss andra längre. Men du skulle se honom in action asså...
den genomsnittliga livslängden för en av han RP's va ca fem timmar (on asså)

Han spelade med oss i ca två år och dog med ca 80 RP's

Kul va... *Inte*

Darkly
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Sorry. Den nuvarande på Eon är ganska skön. Har en liten kackerlacka som följeslagare. Wille är namnet på den.
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Min favorit är nog Drogo, en magiker som jag började spela nån gång runt 80-82 i gamla Drakar och Demoner. Jag konveterade honom senare till Expert-reglerna och fortsatte spela. Hehe, har hade 20 i Energistråle och en massa i Hela. Han lever fortfarande, undrar var jag har rollformuläret...?

Min nuvarande favorit är Homan, en shansk lönnmördare i Eon. Extremt vältränad (RÖR 21 och TÅL 18 :gremsmile: Har inte spelat så mycket med honom ännu dock.
 
Top