Nekromanti Favorit karaktär/vapen

Ludwig

Veteran
Vilka är era bästa/roligaste och skönaste karaktärer? Dels vilka vapen gillar ni bäst?
Detta är nog ett vanligt ämne, så ifall någon tycker att detta ämne är onödigt så ber jag om förlåtelse.

Greymourn

Swordsman
Re: Bästa vapnet...

Helt klart Båtshaken... Fast du skall uttala det Båt-Shaken(som i Milkshake)...

Den roligaste personen är en opera sjungande nekromantiker som är fullkomligt övertygad om att han verkligen väcker de döda till "liv" och inbillar sig att de han väcker upp är sina vanliga gamla "jag" igen...

Hjalle

Swashbuckler
Bästa karaktär...

...var min extremt bildade (typ BIL 20) sabriska utforskare, med STY 7 och TÅL 8. Han var naiv som en missla, och efter nackdelen `kort´ var han 132 cm lång, den jäveln. Han var en hejare på å dricka vin oxå, den lille skiten (Supa 16) och i berusat tillstånd blev han våldsam som få. Men han hade 5 i alla vapenfärdigheter, så elak var jag mot han...
Vidare hade han 13 syskon, varav 12 var systrar. Den ende pojken hade 14 ungar...varav 11 var pojkar... :gremcool:
Utforskaren hette Irvorn och följdes åt av sin soldidka kusin Ygge,16 år, misslyckad budbärare, utvisad från hemlandet, och Ygges skumma väninna Anja Idarsdotter, misslyckad spelare med 5 i Aggression och Tro. Anja var tidigare i sitt liv drogberoende (`blivit av med nackdel´) men blev fri från beroendet genom att börja dricka...
:gremtongue:
/Hjalle

Lycan

Hero
Mina karaktärer blir alltid så torra och vapen är mesigt.

Bäst karaktär i Eon måste ha varit min minotaur Tördmar (som tur är är han nog preskriberad vid det här laget). Han klassar antagligen in som "roligast" också, eftersom han var en utpräglat komisk filur.

Skönast var nog min första rollperson någonsin, den sexualfobiske, neurotiske och allmänt knäppe sanarialven Tenavron Cevarin fin Vathae etc. (Han var beväpnad med en sahlam, vilket är ganska lagom, och en magisk stav som knäckte fett. Vapen var ändå aldrig hans starka sida.)

- Lycan

Hjalle

Swashbuckler
Dessutom...

...hade miss Anja en Tur på 5...
...hade mr Irvorn ett klarrött å ett isgrått öga...
............................... :gremcool:.................................................

-Hjalle, endast 25 cm längre än vår käre Irvorn... :gremblush:

Azdeus

Veteran
Min roligaste karaktär var min första till Eon, min första rollsperson över huvud taget: Dirk Mikal, en ganska cynisk och gung-ho legosoldat. Han lyckades alltid med det omöjliga, eller rättare sagt jag. Jag har aldrig haft så mycket tur med tärningarna som med den karaktären. I början hade han ett lamellharnesk, och jag fumlade med vartannat slag och fastnade ALLTID med svärdet imellan lamellerna.
Efter ett äventyr bytte jag till plåtharnesk och fastnade aldrig mer med vapnet i kläderna, dom ytterst få gånger som jag fumlade. Och då spelade jag honom rätt länge efter det.
Han blev känd som Alv-prins dräparen och Tirakernas mara. Rykte på runt 30. Snyft... Jag saknar honom...
Han hade stridssvärd och välvd sköld. Min personliga favorit beväpning är stridssvärd och stor rundsköld, med en Strids/Bredyxa hängandes i bältet och en långdolk nerkörd i en skida i stöveln.