Nekromanti favorit karaktär? spelledare svara gärna ni med!

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
vilket är er favorit karaktärt i eon sl svara vad ni skulle vela vara

själv säger jag nog

Henea alv Shaman det är så klockrent
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ska vi svara som du gjorde nu, med ett ord (Heneaalvschaman), eller ska vi beskriva en specifik karaktär? Var det det sistnämnda, får du gärna skriva lite mer.

-Hjalle, skriver mer när du gör det.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Som SL har jag en favoritslp, det var en tjock köpman från Forion som ville att Rp skulle bära honom från Mûhad till Forion...Rp ville inte.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
vilket är er favorit karaktärt i eon sl svara vad ni skulle vela vara

själv säger jag nog

Henea alv Shaman det är så klockrent
1 krigar typ eller nåt

/Joel - talar på bönders vis
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: favorit karaktär? spelledare svara gärna ni me

Min favoritkaraktär? Hmmm, nu senast var det Professor Pergrim från Ekby. En akademiker ute på expedition som får slut pengar i expeditionskistan och måste ta uppdrag för att kunna fortsätta. Han var rolig att spela.

Om du menar yrke så spelar det ingen roll, bara den är lite utanför arketypen för just det yrket.

/Honken
 

Yheela_UBBT

Veteran
Joined
21 Mar 2005
Messages
100
Eyrentigrinna!
Min nuvarande är väldigt: "I aint' takin' no shit from you, skinny punk ass elf!"
Vi har en fjollig (eyrenuppfattning!) alvmagiker i gruppen...
...och sen har vi vapnet... *drömmande blick.*
...och pälsbikini! :gremgrin:
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Det finns alldeles för många häftiga karaktärer... En tokig dvärgisk vetenskapsman som försöker forska fram en sak som kallas "pang pulver"... En dvärgisk handelsman med ett så stort flin som inte ens en falie kan uppnå efter en fin affär... Det finns alldeles för många..

Men om jag utgår från mina karaktärer skulle det nog antingen vara min fältherre (Thism-alv) som blev av med sitt Lyfali under en kupp mot Thamas Vitfjäder och som efter det har övergått till missbruk av bland annat alkohol pga all depression efter att ha gjort ett flertal försök om att "få" tillbaka det. Men som alla misslyckades.

Eller så skulle det vara min Jordmoder troende örhandlare från Jarla (ursprungligen från Daggbacken) som alltid lyckas sätta sig själv i klistret hur han än gör men som oftast lyckas klara sig till sist. Svartkonstnärer, Vrimzikel, vättar och oknytt.... U name it

Emil - "Kan vi verkligen lita på vättarna?"
 

Red_dragon

Veteran
Joined
20 May 2003
Messages
31
Location
karlstad
hm... JA det finns många roliga karaktärer men som SL så hår nog min Jargiska tempelriddare ULifix den roligaste när rp stötte i hopp med en jargisk arme i Acharien för att en av rp var magiker så blev det blodigt slag och alla till fångatogs.

som spelare så är det nog min Kameruian som Bågskytt som var ute på sina äventyr för att kunan betala sin familjs fri het från ett jargiskt fångläger.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Det finns inget som går upp emot att gestalta en korkad stadsvakt. Man patrulerar, missförstår och ursäktar sig hela tiden. Då och då klämmer man ur sig en vass kommentar som "Jag fattar ingenting" eller "aha! ... nej.". Det är vad som livet handlar om, att ha roligt åt korkade personer och göra sig lustig över dem :gremtongue:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det finns inget som går upp emot att gestalta en korkad stadsvakt. Man patrulerar, missförstår och ursäktar sig hela tiden. Då och då klämmer man ur sig en vass kommentar som "Jag fattar ingenting" eller "aha! ... nej.". Det är vad som livet handlar om, att ha roligt åt korkade personer och göra sig lustig över dem
Haha, detta känner jag igen, två av mina spelledare spellade ett par bröder som arbetade som stadsvakter och de var inte de klyftigaste man kan tänka siug :gremgrin:.
De var dock "fanatiska" de tog till alla medel för att få fast brottslingar (lagliga och olagliga hur dumt det än låter).
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
Re: favorit karaktär? spelledare svara gärna ni me

Jag har en karaktär som är en missla. eller ialla fall var det.
när jag förlorade kroppen så blev själen bunden vid ett svärd.
och eftersom det är en magiker så användes besvärjelser till att förbättra sig själv.
 

marsa_87

Veteran
Joined
20 Jun 2005
Messages
45
Location
Stockholm
Re: favorit karaktär? spelledare svara gärna ni me

taupner nekromantiker gud vad jag gillar hjärn döda ftjänare;)
 
G

Guest

Guest
Jag har nog en favoritkaraktär, men att vara henne i verkligheten njaaoooo, kanske, om hon fick tappa minnet först, men vad säger jag, jag är ju sl, då händer ju det så jovisst.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag har nog en favoritkaraktär, men att vara henne i verkligheten njaaoooo, kanske, om hon fick tappa minnet först, men vad säger jag, jag är ju sl, då händer ju det så jovisst.
Vill du klämma fram vem denne "henne" är för typ eller vill du bara skapa ett intresse för att sedan driva fram med att hon är någon bagare vid höjden på all spänning?
 
G

Guest

Guest
Hon är en belial, men utan begränsningar och skapad av sin far med hjälp av en demon, så hon är mycket mäktig, sedan var det så att hennes far hade illusionen att hon dött av en olycka, hon hade i själva verket tagit sitt liv, pga sin far...
i vilket fall hon är 150 år och rang något tjugotal, demonen höll vissa delar av sitt löfte faktiskt, vem som helst skulle nog hålla sitt löfte om man uppnår apotheos så ja han är en gud, den gud spelarna predikar, men de har inte mött henne än.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Oj då, tänkte väl att det var något som inte var som det skulle här...

Intressant karaktär ändå, om du kokar ihop en bra intrig och lite roliga händelser är jag säker på att det kan leda till en hel del intressant rollspelande.

Har densamma även nekromantiska förmågor?
 
G

Guest

Guest
Förutom att flyga har hon inga förmågor samt att detta beror på en viss elementar av rang fem kan man ju tro att hon är rätt så kraftig grundvärdes mässigt, färdigheter har blivit sänkta pga behov av detta.

Hennes story är jag lite motvillig att skriva på ett forum särskilt då en i gruppen ska bytas ut eventuellt och detta innebär möjlighet att spoiler inte skulle funka vilket det ändå inte gör då ingen i gruppen kollar på forumet.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om jag får välja så tar jag spelar jag gjärna en dvärg av klan ghor. Med yrket milisman/smed.
Med anledningen att jag tycker att dvärgar är ruskit roliga att lira & pasar mig att lira ganska bra.

/ Johan K, som nyss är uppstigen
 
Top