Aha, av någon anledning såg jag inte alla alternativ först och undrade varför du bara tyckte människor, alver, dvärgar och drakfödda platsade i pollen =D
Så med alla alterniv, -1 röst på människor, och +1 röst på halvorcher!
Fast i ärlighetens namn är jag ävldigt förstjust i både halvorcher, människor och därgar!
De enda jag direkt ogillar är nog gnomer. Men inte för att jag inte gillar gnomer utan för att jag tycker 2 "korta" släkten räcker mer än väl. Egentligen hade 1 varit tillräckligt.
Men så gillar jag ju inte monokulturer heller! =D
Jag tog raserna från 5e Players Handbooken för de känns som en rättvis representation av ”standard” raserna. Det är ok om din favorit ras är Tortle, men det är inte frågan här, här är det vilken version av vanilj som är din favorit.
Valde Tiefling. Stod mellan dem och Dragonborn, men Dragonborn har underväldigande förmågor. Där är Tieflings roligare emm.
Hade du med Goliath? De har väl varit standard/vanilj i DnD sen 4e iaf.
Edit: är inte halv-raserna bortplockade från 5e?
Cog.
Jag röstade på halvlingar för 1. har spelat det flera gånger och 2. det är en röst på något annat än Dragonborn, som jag finner aningen tråkigare än telefonkatalogen baklänges.Jag är förvånad över att Gnomerna fick en röst innan Dragonborn! Trodde kolla draktyper skulle vara populärare.