Nekromanti fattar inte en vital regel i witchcraft!!!

jacobsson

Veteran
Joined
5 Aug 2003
Messages
67
Location
Kalmar/smedby
skaffade rollspelet witch craft för ett tag sen och har läst grundboken ettpar ggr men jag fattar fortfarande inte hur man lägger magier.
har förstått (om jag har förstått det rätt så att säga) att man ska ladda upp essence sen lägga ihop (offtast) sin rank i willpower med sin rank i den förmågan/magin man ska annvända/lägga, men sen då vad ska man slå imot?
fins det någon som skulle kunna vara vänlig och kunna förklara för mig hur det går till? tack på förhand
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"har förstått (om jag har förstått det rätt så att säga) att man ska ladda upp essence sen lägga ihop (offtast) sin rank i willpower med sin rank i den förmågan/magin man ska annvända/lägga, men sen då vad ska man slå imot?"

Om besvärjelsen kan motstås av målet så är det ett motsatt test. I så fall ska målet slå ett lämpligt slag för att stå emot besvärjelsen. Om magikern slår högst så funkar besvärjelsen.

Om besvärjelsen inte kan motstås så är besvärjelsekastandet ett vanligt test. Om magikern kommer upp i 9 eller mer så funkar besvärjelsen (se The Basic Rule, s 124).
 

jacobsson

Veteran
Joined
5 Aug 2003
Messages
67
Location
Kalmar/smedby
tackar...
då fungerar det alltså som en helt vanlig skill. men det betyder ju att när man kommer upp på dem mer avanserade "spellsen" som kan bli riktigt läskiga så kommer lyckas dom stortsätt automatiskt. hehe det kommer inte mina npc:s tycka är spessiellt kul :gremfrown: :gremtongue: inte heller mina spelare :gremelak:
aja tackar ännu en gång
 
Top