Nekromanti Fate-tärningar

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Hej

Jag är inte helt säker på om det här är rätt forum (eller om Köpes/Säljes-forumet är bättre), men eftersom det inte är jag som säljer något så hoppas jag det funkar så här.

Som en del av er säkert känner till så har Evil Hat Productions en kickstarter-kampanj med Fate-tärningar (sex-sidiga tärningar markerade -,-,0,0,+,+, att användas i Fate- och Fudge-spel)

P.g.a att fraktkostnader över Atlanten är ganska höga så har de en ganska hög miniminivå för att få beställa till Europa. Man får 6 boxar (med 3 uppsättningar tärningar i varje. Sammanlagt 12 tärningar per box) för 120 usd inklusive frakt.

Jag är sugen på att hugga ett par set, men 120 dollar för ett gäng tärningar är lite mycket, så jag tänkte höra efter här om någon mer är intresserad att beställa och därmed dela på kostnaden.

Kickstarter-sidan är här: http://www.kickstarter.com/projects/evilhat/fate-dicetm-dice-for-your-fate-and-fudge-games

Hör av er här eller på mcwolfemedia at gmail.com om ni är intresserade av att dela på ett paket.

Mvh
Ulf
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Det går att köpa Fate tärningar i Sverige annars. Jag köpte 2 sett för ungefär 2 år sedan, betydligt billigare om du bara ska ha några enstaka.
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Jupp, och jag har ett par set redan också. Dock ser det ut som det blir en hel del fate-spel, så jag tänkte det kunde vara kul med ett par olika uppsättningar (enligt samma princip som att jag har flera olika D20'or :) ).

/Ulf
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Men jag förstår inte. Vad är så speciellt med de i kickstarter kampanjen? Utöver att det blir dyrt (och väldigt många tärningar).
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Tycker dom är snygga, plus att jag inte tycker det blir så där hejdlöst dyrt om man slår ut det per set. Det billgaste jag hittat i sverige är fyra set för 129 kr, vilket är något billigare (men tärningarna inte lika snygga). På samma ställe kostade enskilda set 49kr.

Mitt olympic set köpte jag för 12 pund i London, dvs det var dyrare än motsvarande set i det här paketet.

Det kan mycket väl vara så att det finns ännu billigare någonstans i Sverige, men i så fall har jag missat det.

Mvh
Ulf
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Jag har hittat Collectors Point (ligger i Umeå men levererar via posten eller DHL till hela Sverige).

De har enskilda tärningsset (4 tärningar) för 49 - 99 kr. De har dubbla set (8 tärningar) för 79 kr. De har även ett "GM Pack" (20 tärningar) för 129 kr.

Lägg på ca 60 spänn för leverans.

Skulle inte förvåna om de tar in (de erkänt snyggare) Evil Hat snart, nu när Kickstartern är över och tärningarna väl snart är på väg för allmän beställning.
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Tufft. Spelar inte ngt Fate-spel just nu, men inför nästa kampanj så får det nästan bli att beställa om de får in Evil Hat-varianter

/McWolfe
 
Top